شیراز-ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با توجه به اینکه هنوز کرونا تمام نشده، یکی از رسالت‌های روابط عمومی نهادها در چنین شرایطی این است که مردم را در مورد خطرات این بیماری هوشیارتر کنند، واقعیت‌ها را بازتاب دهند و از همگان بخواهند که حتما فاصله فیزیکی و بهداشت فردی را رعایت کنند.  

دکتر علی اصغر خالقی، دوشنبه در سومین روز از هفته روابط عمومی و ارتباطات در نشستی با مسوول و کارکنان روابط عمومی‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فسا، بی‌تفاوتی مردم نسبت به این بیماری را خطرناک توصیف و بیان کرد: بی تفاوتی و احساس راحتی با ویروس کرونا، بدترین شرایط برای شیوع بیشتر و افزایش شمار مبتلایان به کرونا خواهد بود.
وی اظهار داشت: شیوع این بیماری هنوز به نقطه پایان نرسیده و حتی در برخی از مناطق، وضعیت رضایت بخش نیست و روزهای بسیار سخت و پُرمشقتی را در حال سپری کردن هستیم.

خالقی، همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های کارکنان مجموعه روابط عمومی‌ها برای آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در فضای حقیقی و مجازی برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تاکید کرد.
وی افزود: با ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، همچنین همدلی و همرامی مردم و مسوولان، در زمینه مقابله و کنترل کرونا، شهرستان فسا نمره قابل قبولی دارد و بی‌شک بخش زیادی از این موفقیت مرهون اطلاع رسانی و تلاش‌های بی وقفه همکاران روابط عمومی در آگاهی بخشی به مردم است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: صداقت روابط عمومی ها باعث اعتماد و همراهی مردم با حوزه سلامت شده که این خود یک سرمایه اجتماعی است و باید حفظ شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا هم در این نشست گفت: هم‌افزایی با رسانه‌ها، پاسخگویی به مردم و ایفای نقش پل ارتباطی بین مردم و مسوولان با ترکیبی از هنر علم و فن همراه با مثبت نگری از وظایف اصلی روابط عمومی‌هاست.

صادق مهدوی نیا بیان کرد: روابط عمومی‌ها نقش آموزشی و پیشگیری از بیماری‌ها را وظیفه ذاتی و انسانی خود می‌دانند.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز روابط عمومی و اطلاع رسانی نامگذاری شده که سرآغاز هفته‌ای به همین نام است و تا دوم خرداد ادامه دارد.