حمیدرضا شعبانی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به نظر میرسد آموزشهای مجازی از طریق شبکههای ارتباطی، شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) و تلویزیون در مناطق شهری رضایتبخش بوده و والدین و دانشآموزان قانع شدهاند اما در مناطق روستایی و محروم این استان به دلیل کمبود زیرساختها و عدم برخورداری دانشآموزان از امکانات آموزش مجازی، از بازگشایی مدارس بیشتر استقبال شده است.
وی بیان داشت: آمارها در باره حضور دانشآموزان در مناطق مختلف استان فارس در حال جمعآوری است و بهزودی اعلام خواهد شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: حضور اختیاری دانشآموزان بر اساس برنامه کلاسی در مدارس سبب میشود جمعآوری آمار کمی به طول بینجامد.
شعبانی اضافه کرد: با توجه به اینکه حضور دانشآموزان در مدارس در روزهایی که دروس دشوارتر ارائه میشود بیشتر خواهد بود و در دیگر روزها ممکن است کاهش یابد، از همین رو میزان آمارها در هر روز متفاوت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، پیش از این اعلام کرده بود به خاطر کمبود زیرساختها، در زمینه برگزاری کلاس درس به صورت مجازی در نقاط مختلف این استان مشکلاتی وجود دارد و بر اساس بررسیهای کارشناسی در این زمینه، ۸۳۰ نقطه فارس از اینترنت بیبهره هستند، ۵۰۰ نقطه به آنتن تلویزیون دسترسی ندارند و ۲۰۰ نقطه نیز از رادیو بیبهرهاند.
مدارس به دلیل شیوع کرونا از دوم اسفند ۹۸ تعطیل شد اما آموزشها به صورت مجازی ادامه یافت.