شیراز-ایرنا- عضو هیات مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: با حمایت دولت، ردیف اعتباری ویژه پستی در اختیار همه استان‌های کشور قرار می‌گیرد.

علیرضا زرگوش، دوشنبه در آیین معارفه سرپرست اداره کل پست استان فارس که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: این اعتبار در اختیار استانداری‌ها قرار می‌گیرد تا در مناطق محروم و کم برخورداری که در امور پستی دچار مشکل هستند هزینه شود.

وی ادامه داد: هم اینک شهرستان‌های دور از مرکز استان‌ها به دلیل کمبود مرسولات و خدمات پستی با مشکلاتی مواجه هستند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وظیفه اصلی پست، حمایت از مصرف کننده است و این کار در اقصی نقاط کشور با تعرفه مصوب دولت و شورای حمایت از مصرف‌کنندگان انجام می‌شود.

زرگوش بیان کرد: ارائه خدمات در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، هزینه دوچندانی بردوش پست می‌گذارد به گونه‌ای که ارائه خدمت در این مناطق دهها برابر بیش از وجه پرداختی توسط مشتریان هزینه دارد.

وی گفت: ارائه خدمات مطلوب، با کیفیت و افزایش رضایتمندی از جمله اهداف و سیاست‌های راهبردی شرکت ملی پست ایران است.

مدیر توسعه مدیریت و منابع استانداری: عملکرد پست فارس در دوران شیوع کرونا موفقیت آمیز بود 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس نیز در این آیین بیان داشت: هم اینک اعتماد خوبی بین مردم و شرکت پست در این استان ایجاد شده و تقویت این اعتماد به نفع سامانه پستی است.

عبدالرضا قاسم‌پور افزود: براساس بررسی‌های انجام شده، مردم و دستگاه‌های اجرایی از فعالیت پست فارس رضایت کامل دارند و این روند باید همچنان تداوم یابد.

وی تاکید کرد: به گواه کارشناسان در موضوع مبارزه با بیماری کرونا، پست فارس در ضدعفونی و گندزدایی مرسولات و دفاتر پستی و همچنین اجرای طرح فاصله اجتماعی به الگویی در این استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اگر پست این استان در روزهای کرونایی فعال نبود بدون تردید مردم با مشکلاتی رو به رو بودند زیرا خریدهای اینترنتی جایگزین عبور و مرور مردم در سطح شهرها شده است.

کرونا موجب افزایش فعالیت‌های پست شد

سرپرست جدید اداره کل پست استان فارس هم گفت: کیفیت بخشی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت نخست برنامه‌های این نهاد قرار خواهد داشت.

مهدی آزادی افزود: حجم مرسولات و فعالیت‌های پستی به سبب شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و در این شرایط نیاز است که همه بخش ها با همدلی در خدمت به مردم باشند.

تکریم و معارفه مدیرکل پست استان فارس

در ادامه این آیین، مهدی آزادی به عنوان سرپرست اداره کل پست استان فارس معرفی و از خدمات محسن مفتح مدیرکل پیشین این اداره تقدیر شد.