بهرام نصرالهی زاده عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: عدهای همواره میخواهند کردستان را نفرین شده و مظلوم معرفی و در این زمینه سیاه نمایی کنند، بنابراین وظیفه روابط عمومی و رسانه برای مقابله با این فضا بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه در کنار مشکلاتی که داریم باید چهره واقعی و مناسب از استان منعکس کنیم، افزود: باید زمینه رشد کردستان را فراهم کرد و این کار با جذب سرمایهگذاران در بخشهای مختلف به ویژه گردشکری امکانپذیر است.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی کردستان یادآور شد: بسیاری تلاش دارند ناامیدی را به مردم القا کنند اما با انعکاس کارهای مثبتی که در استان انجام شده است، میتوان جامعه را به آینده امیدوار کرد، در حالیکه در این زمینه موفق عمل نکردهایم.
نصراللهیزاده تاکید کرد: وظیفه روابط عمومی مدیریت افکار عمومی و روابط بین انسان هاست و موفقیت در این حوزه، در بستر اجتماعی مناسب و با همراهی افکار مردم قابل تحقق است، چرا که توسعه بدون تعامل با کنشگران و ارتبط دو سویه، سرانجام خوبی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه روابط عمومیها نباید فقط منعکس دهنده عملکرد دستگاه خود باشند، افزود: این بخش از ادارات باید انتطارات مردم و بازخورد عملکرد دستگاه را در جامعه رصد کرده و برای رفع مشکلات و کاستیها همت کنند و این کار با همکاری رسانهها قابل تحقق است.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی کردستان به برگزاری کنگره مشاهیر کرد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در جریان برگزاری این رویداد فرهنگی و در عرصه رسانهای خوب عمل نکردیم، در حالیکه این کنگره میتوانست تاثیرات اجتماعی و اعتمادساز در جامعه ایجاد کند اما با حواشی که پیش آمد این مهم اتفاق نیفتاد.
نصراللهیزاده اضافه کرد: با شیوع کرونا در استان در اوایل نگرانیهایی برای مردم به وجود آمد و شایعات در فضای مجازی بر این نگرانیها افزود اما با تشکیل اتاق رسانه و با همکاری خبرگزاریها، ضمن اطلاع رسانی و حساسیت زایی در جامعه، از ایجاد وحشت و نگرانی غیرمعقول ممانعت شد.
در این مراسم از ۲۰ تن از مدیران روابط عمومی ادارات و دستگاههای اجرایی کردستان با اهدای لوح تقدیر شد.
۲۷ اردیبهشتماه به عنوان روز روابط عمومی و اطلاع رسانی نامگذاری شده که سرآغاز هفتهای به همین نام است و تا دوم خرداد ادامه دارد.