ناصر خوش خبر روز دوشنبه در دیدار با هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان که به مناسبت هفته روابط عمومی برگزار شد، اطلاع رسانی درست و به موقع درخصوص اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی را از ابزار اعتمادسازی عمومی برشمرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با تاکید بر نقش کلیدی روابط عمومی در ایجاد ارتباط سالم بین سازمان و مردم خاطرنشان کرد: هر دستگاه اجرایی به فراخور وظیفهای که به عهده دارد، اقدامات و برنامههایی را در راستای رفع مشکلات مردم در طول سال انجام میدهد که انعکاس این عملکرد به عهده روابط عمومی است.
رییس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی در کنار این وظیفه میبایست پیگیر مسایل مردم در راستای رفع نارضایتیها باشد.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی به دنبال شفافیت است و واقعیتها را منعکس میکند تصریح کرد: روابط عمومی دستگاه اجرایی باید اهل تحلیل باشد تا بتواند در انتقال عملکرد دستگاه، رضایت مردم را جلب کند.
خوش خبر از اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان خواست، ضمن آسیب شناسی اقدامات روابط عمومیها با برنامهریزی درست و برگزاری دورههای آموزش متناسب با نیاز دستگاهها به تقویت روابط عمومیها کمک کنند.
وی گفت: روابط عمومی میبایست با استفاده از اطلاعات دقیق مربوط به سازمان، نیازهای مخاطبانش و نواقصی که وجود دارد به تولید محتواهایی دست بزند که جایگاه سازمان را به درستی به نمایش بگذارد و اثربخش باشد.
معاون استاندار خراسان جنوبی، تقویت روابط عمومیها را از مهمترین وظایف مدیران دستگاهها عنوان کرد و گفت: از آن جا که روابط عمومی، پرچمدار دفاع از سازمان است لذا باید در ساختار سازمانی جایگاه ویژهای داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در بحث تخصیص اعتبارات دستگاهها روابط عمومی را ویژه ببینند و بر حضور این حوزه در شوراهای مشورتی و تصمیمگیر سازمان اصرار داشته باشند افزود: روابط عمومی بدون بستر و پشتوانه نمیتواند از دستگاه دفاع کند.
خوش خبر بیان کرد: روابط عمومی، ظرفیت بسیار مهمی در هر سازمان است که در صورت همراهی مدیر، بالندهتر میشود.
وی گفت: روابط عمومیها اصل شفافیت در اطلاع رسانی و انتقال اطلاعات به موقع در ارتباط با رسانهها را نباید نادیده بگیرند.