مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، دومین محموله پارچه‌ قاچاق طی سال جاری در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ برزو تجاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله در گشت‌زنی ماموران انتظامی در محور مهاباد - ارومیه و نزدیکی سه‌راهی «دارلک» این شهرستان از یک دستگاه خودرو سواری کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این محموله فاقد هرگونه مجوز بود، اظهار داشت: از این خودرو ۹ طاقه پارچه و ۳۰۳ متر قواره انواع پارچه قاچاق و خارجی کشف و ضبط شد. 

وی اضافه کرد: در این ارتباط خودرو حامل بار قاچاق توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی مهاباد ارزش ریالی این میزان پارچه قاچاق را بیش از ۱۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: اواسط ماه جاری نیز یک محموله پارچه خارجی شامل ۱۴ طاقه پارچه و ۵۰ قواره در محور مهاباد-ارومیه کشف و ضبط شده بود. 

سرهنگ تجاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پارچه، توتون، چای و انواع سوخت در این شهرستان کشف شده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک و احتکار و قاچاق از سوی افراد سودجو موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مهاباد یکی از محل‌های مهم گذر کالاهای قاچاق از مناطق مرزی جنوب آذربایجان‌غربی و استان کردستان به شهرهای عمقی کشور به شمار می‌رود.

این شهرستان با ۲۴۱ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.