مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به معامله قرن، باید افشاگری‌ها و دفاع از مظلومیت فلسطین به جد پیگیری شود و از همه ظرفیت‌های صوتی و تصویری خراسان رضوی برای پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس استفاده گردد و پس از آن نیز تبیین و ترویج فرمایشات معظم‌له در دستور کار قرار گیرد.

حسن جعفری روز سه شنبه در سومین جلسه هماهنگی کیفیت برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد افزود: مراسم روز جهانی قدس در ۲۱۸ شهرستان سفید کشور در بین خطبه‌های نماز جمعه و صرفا با سر دادن شعار علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود. 

وی بر افزایش فعالیت در فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: روز قدس در این استان هیچ برنامه فیزیکی با عنوان مراسم روز جهانی قدس برگزار نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با قدردانی از هم افزایی و همدلی صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در خراسان رضوی گفت: مردم این استان با فاصله گذاری و رعایت مسایل بهداشتی به خوبی برنامه های شبهای قدر را برگزار کردند.

جعفری آخرین وضعیت کرونا در خراسان رضوی را تشریح کرد و افزود:‌ به گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل یک سال دیگر باید به همزیستی با کرونا ادامه دهیم و در این مسیر تداوم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاریهای اجتماعی ضروری است.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت برگزاری نماز عید فطر در مصلاهای خراسان رضوی ادامه داد: نماز عید فطر در مساجد با اولویت داشتن فضای باز و الزام به استفاده از مهر، زیرانداز، ماسک و دستکش شخصی از سوی نمازگزاران برگزار می‌شود.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹،  ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۹ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و ۵۷ تن رسید.