بدین ترتیب از ابتدای خرداد امسال بیمه شدگان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی از مراجعه به مراکز و شعب این سازمان در ۱۵۸ مراکز ملکی و پزشک زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۲۱ بیمارستان، ۱۱۸ داروخانه، ۲۰ دندانپزشک، ۸۴ پزشک عمومی، ۹۴ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک فوق تخصص برای انجام فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی ندارند.
سید فاضل حیدری بلوکی روز سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: این اقدام از هزینههای زائد افراد زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان شامل ۳۲۶ هزار و ۱۳۴ نفر بیمه شده اصلی و ۵۷۴ هزار و ۳۳۱ نفر بیمه شده تبعی میکاهد.
وی این اقدام را در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی توصیف کرد و اضافه کرد: بدین ترتیب بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمهشدگان با استفاده از روشهای جایگزین شامل USSD، Mobile App، SMS و نرمافزارهای وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir قابل انجام است.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانیهای درمانی سازمانهای بیمه گر پایه همچنان به قوت خود باقی است.
مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانهها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاهها و بیمارستانها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روشهای ذکر شده هستند.
در صورتیکه بیمه شده و مستمریبگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، میتواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان تامیناجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام نماید.
در صورتیکه فرزندان ذکور بیمهشدگان و مستمریبگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل ندادن گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت ندادن اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان «بدون حمایت درمانی» باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دادن خدمات درمانی به این دسته از فرزندان برطبق ضوابط و روال جاری سازمان تامین اجتماعی انجام خواهد شد.