بجنورد- ایرنا- مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا خرید اینترنتی در این استان را ۴۴.۸ درصد افزایش داد و به میزان ۱۱ هزار و ۸۷۳ فقره در فروردین و اردیبهشت رسید.

علی اکبر خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پویش در خانه بمانیم و اینترنتی خرید کنیم اظهار داشت:  این میزان در ۲ ماه نخست پارسال هشت هزار و ۱۹۸ مرسوله بود.

وی افزود: در سال ۹۷، کل مرسولات اینترنتی استان ۵۰ هزار و ۷۷ فقره بوده است که در سال ۹۸ با ۱۳ درصد رشد به ۵۶ هزار و ۷۵۶ فقره رسید.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا خرید اینترنتی در این استان رشد یافت اظهار داشت: در اسفند سال ۹۷، پنج هزار و ۳۸۵ فقره خرید انجام شده بود در حالی که در این ماه در سال  ۹۸ با ۳۱ درصد رشد به شش هزار و ۵۱۳ فقره رسید.

مدیرکل پست خراسان شمالی در خصوص مرسولات اینترنتی صادر از استان نیز گفت: با وجود اینکه از فروشگاه های این استان خرید زیادی توسط شهروندان سایر استان ها انجام نمی شود اما در ۲ ماه امسال در مقایسه با سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

خانی افزود: در سال ۹۷ از فروشگاه های این استان تنها ۴۶۸ فقره و در سال ۹۸ با ۲۸۷ درصد رشد به هزار و ۸۱۴ فقره خرید اینترنتی رسید.

وی گفت: در اسفند ماه سال ۹۷ و ۹۸، به ترتیب  ۴۵ و ۴۴۴ فقره خرید اینترنتی از استان انجام شده بود، در ۲ ماهه سال ۹۸ نیز ۱۱۱ مورد خرید اینترنتی از استان انجام شد که این نوع خرید در ۲ ماهه سال ۹۹ با ۸۰۸ درصد رشد به هزار و هشت مورد فقره رسید.

خانی کل مرسولات ثبتی دریافتی در سال ۹۷ در این استان را ۴۴۰ هزار و ۵۷۱ فقره عنوان کرد و افزود: با رشد دو درصدی در سال ۹۸ به ۴۴۹ هزار و ۹۲۷ فقره رسید، در این مدت در کشور ۹.۶ درصد رشد داشت.

وی افزود: در ۲ ماهه امسال ۶۰ هزار و ۷۱۲ فقره مرسوله ثبتی دریافتی بوده است که با ۱۰.۷ درصد رشد به ۵۴ هزار و ۸۱۴ فقره رسیده است.

خانی با بیان اینکه رشد بسیار خوبی در ترافیک بسته و امانت داشته ایم گفت: در سال ۹۷ در این استان ۳۸ هزار و ۹۵۴ فقره بسته و امانت قبول و ارسال شده که با ۱۰۱ درصد رشد در سال ۹۸ به ۷۸ هزار و ۶۴۱ فقره رسید، این در حالی است که رشد این شاخص در کشور درمدت مشابه ۳۹ درصد رشد است.

مدیر کل پست خراسان شمالی اظهار داشت: در ۲ ماهه امسال ۲۲ هزار و ۷۱ فقره بسته و امانت توسط پست استان قبول و ارسال شده است که این شاخص در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۷۲۶ فقره بوده است.

خانی افزود: شاخص ترافیک بسته و امانت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸۵ درصد رشد دارد.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ به میزان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.