زاهدان- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: تشدید ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب افزایش مبتلایان به این ویروس در این شهرستان شده است.

ابوذر کوثری روز چهارشنبه در شورای اداری ایرانشهر اظهارداشت: روند شیوع ویروس کرونا در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، شیوه نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی از ناحیه بخش‌هایی از اصناف، برگزاری مناسک مذهبی بدون رعایت موارد احتیاطی، سهل انگاری برخی دستگاه‌های دولتی و مردم متاسفانه شاهد روند صعودی کرونا در این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: روند صعوی ویروس کرونا در ایرانشهر مسوولان را مجبور کرد تا برخی از محدودیت‌ها در این شهرستان اعمال شود.

فرماندار ایرانشهر گفت: تمامی دکه بازارهای این شهرستان از روز جمعه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری کسبه دکه بازار و جدی بودن هشدارها افزود: برخلاف میل باطنی و با توجه به شرایط سخت اقتصادی مردم ناچاریم اگر توصیه‌های بهداشتی از ناحیه اصناف، کسبه و مکان‌های مذهبی رعایت نشود تمامی محدودیت را اجرا کنیم.

کوثری اظهارداشت: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به خطر ویروس کرونا از هر گونه بی‌احتیاطی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه از ناحیه مردم و چه مسوولان خودداری کنند.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان وبلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.