اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: در راستای توزیع عادلانه بسته‌های حمایتی ‌غذایی و بهداشتی بیش از ۱۰ هزار خانوار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان از این بسته‌ها بهره‌مند شدند.

فریدون بابایی روز چهارشنبه در مراسم توزیع بسته‌های حمایتی از سوی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در خلخال افزود: خانوارهای شناسایی شده جهت بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی تحت پوشش ارگان‌های امدادی نبوده و مبالغی نیز از سوی دولت برای کمک به این خانوارها در اختیار شهرستان قرار گرفته است.

وی بیان‌کرد: بخشی از ۱۰ هزار بسته حمایتی توزیع شده در بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا در شهر ، مراکز بخش ها و روستاهای این شهرستان از سوی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، بخشی نیز از محل اجرای رزمایش سراسری کمک‌های مومنانه بسیج و بخش مهمی نیز از محل کمک‌های مومنانه خیرین ،هیات‌های مذهبی و موسسات خیریه غیردولتی منطقه تهیه شده است.

بابایی با بیان اینکه وضعیت فعلی کرونا در جامعه حاکی از نامشخص بودن زمان ریشه‌کنی قطعی آن است، اظهارداشت: با توجه به این شرایط،  پیشگیری از آسیب و کمک به خانوارهای محروم از سوی نهادهای دست‌اندرکار وموسسات خیریه همچنان ادامه خواهد داشت.

فرماندار خلخال با تقدیر از توزیع بسته‌های غذایی و حمایتی در بین اقشار ضعیف جامعه گفت: علاوه بر خانوارهای نیازمند، حمایت از بازار و صاحبان کسبه‌ای که از تعطیلی بازار دچار زیان شده‌اند، نیز در دستور کار فرمانداری قرار دارد.

فرماندار خلخال با تقدیر از تلاش خیرین و موسسات خیریه این شهرستان در تهیه و تامین بسته‌های حمایتی کرونا افزود: بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها همگام با بسیج اقدام به توزیع سه مرحله‌ای بسته‌های حمایتی کرده است.

خانم پالیزوان ،مسوول دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در خلخال نیز گفت: این بنیاد در سال گذشته ۱۸ مورد جهیزیه نوعروسان خانوارهای نیازمند خلخالی را تهیه کرد.

وی با بیان اینکه امروز سومین مرحله از توزیع بسته‌های حمایتی بنیاد آبشار عاطفه‌ها در خلخال اجرا شد، گفت: ۵۰۰ بسته حمایتی غذایی و بهداشتی شامل برنج ،روغن ،ماکارونی ،قند ،چای ،گوشت مرغ،حبوبات ،ماسک ،لوازم شوینده و اقلام ضروری خانوارها در بین ۵۰۰ خانوار توزیع شد.