اراک - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۲۲ واحد صنفی متخلف این استان در راستای تداوم طرح‌های نظارتی پلیس به دلیل رعایت نکردن حرمت ماه مبارک رمضان، مهر و موم شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «جعفر پرویزی» افزود: مهر و موم این واحدها در  پنج روز اخیر صورت گرفته و  به ۱۴۲ واحد صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند تذکر داده شده است.

وی توضیح داد: در این راستا از ۳۳ واحد متخلف تعهد  گرفته شد و برای ۳۶ واحد نیز صدور و ابلاغ اخطاریه  شده است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: متصدیان واحدهای صفنی مهر و موم شده با تشکیل پرونده به مقام‌های قضایی معرفی شدند.

 کشف لوازم برقی قاچاق در عملیات پلیس آشتیان 
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان آشتیان گفت: یک محموله لوازم برقی قاچاق از یک دستگاه خودروی وانت در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ «رضا رضایی» افزود: این محموله شامل ۲۸ دستگاه تلویزیون و کولرگازی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال است و در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

کشف سه میلیون ریال چک پول تقلبی در شازند 
فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: سه میلیون ریال چک پول تقلبی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ «محمدعقیل سلگی» افزود: در پی اعلام گزارشی در خصوص مراجعه فردی با تعدادی چک پول تقلبی به یکی از شعب بانکی در شهرستان شازند  تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که در تحقیقات میدانی پلیس این فرد شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

دستگیری سارق محتویات خودرو در اراک
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: سارق محتویات خودور در اراک شناسایی و دستگیر و متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کرد.

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: در پی اعلام گزارش‌هایی از وقوع سرقت‌ تجهیزات و وسایل خودرو در اراک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در مراحل اقدامات تخصصی پلیس، سارق حرفه‌ای و سابقه دار در این خصوص شناسایی و عملیات دستگیری این فرد با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت و این فرد در عملیاتی دستگیر شد.

وی بیان کرد:  متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

سارق تجهیزات مدارس در اراک دستگیر شد 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سارق سابقه‌داری که از مدارس شهرستان اراک سرقت می‌کرد، در عملیات ماموران پلیس آگاهی این استان شناسایی شد.

سرهنگ «کامیار چهری» افزود: در پی اعلام چندین گزارش در خصوص سرقت تجهیزات از داخل مدارس در شهرستان اراک، موضوع به‌صورت وی‍ژه در دستور کار تیمی از ماموران اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این رابطه فرد خاطی  شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد و در بازجویی‌های صورت گرفته به ۹ فقره سرقت از مدارس اعتراف کرد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.