سنندج - ایرنا - معاون عمرانی شهرداری سقز به فعالیت ۳ اکیپ کاری مستمر شهرداری سقز در بحث آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار متر مربع از معابر شهر با یک هزار و ۵۰۰ تن (آسفالت تولیدی) مرمت شده است.

علی پورکریم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری سقز از اوایل امسال به صورت مستمر خدمات رسانی بهتر به شهروندان را در دستور کار قرار داد و در این راستا ۱۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر را آسفالت کرده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی علیرغم کمبود بودجه و اعتبارات، شهرداری با بهره گیری از تمام امکانات موجود سعی در خدمات رسانی مناسب و شایسته به شهروندان دارد، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و درصورت تامین قیر مورد نیاز،  آسفالت معابر و کوچه‌هایی که تا آخر سال ۹۸ تعهد داده ایم را انجام می‌دهیم همچنین روکش و آسفالت برخی خیابان‌های اصلی نیز انجام خواهد شد.

‌ ‌

آرامستان آیچی ساماندهی می شود

شهرداری سقز بنا به ضرورت اجتماعی، افزایش جمعت شهری و بالتبع افزایش مرگ و میر در طی سالیان اخیر، ضمن توسعه آرامستان شهدا و ساماندهی گلزار شهدا و بعدا نبود زمین برای دفن اموات در آرامستان شهدا و در سال ۱۳۸۷ اقدام به تهیه زمین در کیلومتر سه جاده بانه روبروی روستای آیچی کرد که مساحت آن حدود ۱۶ هکتار است.

آرامستان آیچی دارای مسجد، غسالخانه، سیستم تصفیه فاضلاب، سالن انتظار، ساختمان اداری و مغازه حجاری است و شهرداری با استقرار اتوبوس در روزهای دوشنبه و پنجشنبه برای ایاب و ذهاب زیارت کنندگان اهل قبور به آنها خدمات رسانی می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری سقز در این راستا از آغاز اقداماتی اجرایی برای ساماندهی آرامستان آیچی خبر داد و گفت: بهسازی و آسفالت ورودی آرامستان برای تسهیل در دسترسی شهروندان و مراجعین، تسطیح و بهسازی پارکینگ مقابل درب آرامستان در حال انجام است.

اهون اردلان افزود: نصب درب ورودی برای کنترل ورود و خروج ها، نصب و رنگ آمیزی صندلی برای نشستن، ساخت و رنگ آمیزی آبخوری، رنگ آمیزی و زیباسازی جداول، ساماندهی و کاشت فضای سبز میدان آرامستان از دیگر اقداماتی است که اجرای آنها در سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.