سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: یک هزار و ۱۲۳ محتوای آموزشی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت‌ و با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش تعطیل شدنی نیست، گفت: فرآیند تربیت همیشگی است و فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.

وی افزود: بر همین اساس یک هزار و۱۲۳ محتوای آموزشی در فضای مجازی برای دانش آموزان با نیاز ویژه دختر وپسر دوره آمادگی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به منظور گسترش عدالت آموزشی وایجاد فرصت‌های برابر آموزشی از طریق مدارس مجازی ارائه شده است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و معلمان است و دانش‌آموزان با بهره‌برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.

وی اظهار داشت: در این راستا حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی و توجه به کیفیت مطالب ارایه شده حایز اهمیت است که در این زمینه معلمان دلسوز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری وفرایند تعلیم وتربیت ادامه یابد.

 رنجبر گفت: اگر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارت‌های زندگی وحرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانواده‌های آنان و  حتی جامعه حفظ شده و به خانواده‌های این دانش آموزان کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.

وی افزود: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها وتوانمندی‌های آنان نکات آموزشی لازم  در مدارس مجازی به آنان ارائه می‌شود.

 در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.