مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کلاهبرداران اینترنتی که با استفاده از سیم‌کارت‌های بدون هویت ۲۰ میلیارد ریال را کلاهبرداری کرده بودند، توسط ماموران پلیس فتا در این شهرستان دستگیری شدند.

سرهنگ برزو تجاری روز جمعه در گفت‌وگو  با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد فرصت‌طلب با تشکیل گروه‌های چند نفری و به صورت برنامه‌ریزی شده به کلاهبرداری در پوشش مشتری اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد: این کلاهبرداران از افرادی که در سایت‌های اینترنتی مانند دیوار و شیپور در صدد انجام معاملات فروش اجناس و وسایل نقلیه بودند به شیوه‌های فریب کارانه کلاهبرداری می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده‌های متعددی به پلیس آگاهی ارسال شد، بیان کرد: با استفاده از اطلاعات پلیسی تعدادی از این افراد شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی مهاباد ارزش ریالی کلاهبرداری در این خصوص را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی این باند که دارای سوابق متعدد بود، به همراه یکی از همدستانش با اقدام به موقع کارآگاهان پلیس با یک سری اقدامات فنی و تخصصی تعقیب و دستگیر شدند.

 سرهنگ تجاری اظهار داشت: متهمان در بازجویی به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده شدند.

ماه گذشته نیز ماموران پلیس آگاهی این شهرستان فردی را که با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر کردند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع است.