تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

یزد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد گفت : با کمک خیران، اصناف و مردم شهرستان ۳۵۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۸۷ میلیون تومان هفته گذشته در دومین مرحله رزمایش مواسات در اختیار نیازمندان و افرادی که به نوعی ویروس کرونا زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داد، گذاشته شد.

سرهنگ سعید دهقان ده جمالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با صدور فرمان رزمایش مواسات و کمک مومنانه از سوی رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی عطر و بوی جامعه مهدوی گرفت، افزود: از ابتدای شروع این رزمایش تاکنون هزار و ۵۴۰ بسته معیشتی در اختیار نیازمندان گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در برابر تحولات اجتماعی بی تفاوت باشیم و حس انسان دوستی که در وجود همه ماست الزام می‌کند که در صحنه‌ حضور داشته باشیم.

علاوه بر ناحیه مقاومت بسیج بهاباد از سوی نهادها، تشکل و خیران کمک هایی در اختیار افراد واجد شرایط گذاشته شد که در این مورد به گفته مسوول مرکز نیکوکاری بیت الرقیه بهاباد، روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم در آشپزخانه این مرکز در روستای کریم آباد تهیه و در زمان افطار توزیع می شود.

غلامحسین صادقی افزود :در تهیه این تعداد غذا جمعی از خواهران و برادران بسیجی روستا مشارکت دارند و براساس زمان بندی تا پایان ماه رمضان حدود ۱۵ هزار پرس غذا تهیه و توزیع خواهد شد.

همچنین رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بهاباد از توزیع ۲ هزار کارت هدیه هر کدام به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان توسط بنیاد مستضعفان به خانواده‌های زیرپوشش و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا خبر داد.

رمضان باقری اظهار کرد: خیرین  در طرح مواسات همدل شدند و بار دیگر حس نوع دوستی در کمک به نیازمندان را به نمایش گذاشتند. 

وی گفت: در اجرای طرح کمک مومنانه برای رفع نیاز نیازمندان امروز ۲۰۰ بسته کمک معیشتی نیز با کمک خیران توزیع شد.

همچنین خیرین مسجد امام حسین (ع) بهاباد ۲۰۰ پرس غذای گرم در اختیار افراد واجد شرایط قرار دادند.

دفتر نما یند گی آستان قدس رضوی نیز ۲۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان و ۲ هزار و ۵۰۰  پرس غذای گرم در قالب رزمایش کمک مومنانه توزیع کرد و اداره بهزیستی هم سه هزار پرس غذای گرم  و ۲۰۰ سبد غذایی به ارزش ۶۰ میلیون تومان در اختیار نیازمندان و مددجویان زیرپوشش قرار داد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد .

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  هفت هزار و ۳۰۰ تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز( جمعه )بیان کرد: از ۲۴ ساعت قبل تا ظهر دوم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲  هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و  ۲ هزار و ۶۵۹ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تاکنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.