شهرکرد-ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، امتحانات تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه در نیمسال دوم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حمدالله مشتاقی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات به صورت مجازی، چندین روش مختلف برای برگزاری امتحانات وجود دارد که به صورت راهنما به استادان پیشنهاد می‌شود و استادان مربوطه روش متناسب با دروس خود را انتخاب می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: زمان شروع امتحانات نهایی از ۱۴ تیر تا ۱۴ مرداد خواهد بود.

مشتاقی، با اشاره به برگزاری کلاس‌های عمومی تصریح کرد: در صورت فراهم شدن شرایط، کلاس‌های دروس عملی، کارآموزی و کارورزی در مرداد و شهریور ۹۹ به صورت فشرده با رعایت پروتکل‌های سلامت به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهرکرد در مورد امتحانات گروه معارف اظهار کرد: امتحانات دروس گروه معارف مطابق برنامه ابلاغی از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: زمان شروع نیمسال بعدی (نیمسال اول ۹۹) روز ۲۹ شهریور و همچنین زمان حذف اضطراری نیمسال جاری از ۲۰ تا۲۵ خرداد ۹۹ خواهد بود، دانشجویان کارشناسی حداکثر دو درس تئوری و دانشجویان کارشناسی ارشد یک درس تئوری را می‌توانند حذف اضطراری کنند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد در حال حاضر دارای ۳۳۰ عضو هیات علمی، بیش از هفت هزار دانشجو و ۴۹ رشته در مقطع کارشناسی، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد ، ۳۶  رشته دکتری تخصصی و یک رشته دکتری حرفه‌ای است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.