تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

اردبیل _ ایرنا _ با پایان عملیات نمونه‌برداری از محل استقرار پل معلق خلخال در منطقه ازناو و دومین پل معلق جهان، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ گردشگری جنوب استان اردبیل شتاب گرفت.

مجری طرح پل معلق ازناو خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این پل با لحاظ بهترین مدل‌ها در ساختار، ایمنی و مهندسی در تفرجگاه زیبای ازناو ساخته می‌شود.

حمید راضی‌ظهر افزود: پل معلق  تفرجگاه ازناو خلخال که جزو پل‌های بزرگ در دنیا بشمار می‌رود، دومین پل معلق طویل جهان است که دارای ۴۹۰ متر طول است و تنها چهار متر اختلاف با بزرگترین پل معلق جهان دارد ، طوری که طول بزرگترین پ‍ل معلق جهان که در کشور سوئیس و در پای کوه آلپ احداث و در گینس ثبت شده ۴۹۴ متر است.

مجری طرح پل معلق ازناو با بیان اینکه پل معلق ازناو بین ۲ قله کوه ازناو ودر بلندای منطقه زیبا و چشمه پرآب ازناو احداث می‌شود  بیان‌کرد:‌ مطالعات اولیه این پروژه سال گذشته در مرکز استان انجام شده و مستلزم مطالعات فاز دوم بود که این مطالعات از ۲۰ روز پیش آغاز شده و در حال انجام است تا وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

وی انجام مطالعات کارشناسی و کاربردی را شرط اول در اجرای این طرح دانست و تصریح‌کرد:‌ تلاش بر این است تا با مطالعه دقیق زمینه برای اجرای پروژه منطبق بر اصول مهندسی و ایمنی کامل را فراهم آوریم.

راضی گفت:‌ در اجرای این پروژه از تکنولوژی‌ها و تجهیزات مدرن و نوین بهره‌برداری می‌شود و به غیر از بست‌ها و اتصالات لازم که وارداتی خواهد بود تمامی تجهیزات از شرکت‌های داخلی و تولیدات بومی تامین خواهد شد.

مجری طرح پل معلق ازناو اظهارداشت:‌ با توجه به اینکه این پل دومین پل معلق بزرگ جهات بوده تلاش می‌کنیم تا پایان سال زمینه برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه فراهم شده و برای سال آینده آماده ورود گردشگران شود.

فرماندار خلخال نیز گفت: طولانی شدن زمان استعلامات اداری و بوروکراسی زمان‌بر حاکم موجب افزایش هزینه ساخت پل معلق این شهرستان شده، طوری‌که برآورد هزینه سه سال پیش اجرای این پروژه بزرگ گردشگری جنوب استان اردبیل و در زمان پیشنهاد ساخت این پل از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم‌اکنون به پنج برابر افزایش یافته است.

فریدون بابایی افزود: برغم همه مشکلات اراده سرمایه‌گذار برای ساخت پل معلق ازناو موجب شد تا همه مراحل اداری این پروژه طی شود.