تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

همدان- ایرنا- ۱۳ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه و بر اساس عمل به منویات رهبر معظم انقلاب بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در شهرستان ملایر توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر روز شنبه در حاشیه آخرین مرحله توزیع کمک مومنانه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد بسته معیشتی در سه مرحله در ابتدای ماه مبارک رمضان، نیمه رمضان همزمان با تولد امام حسن مجتبی(ع) و عید سعید فطر در قالب رزمایش کمک مومنانه توزیع شد.

سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: همزمان با پایان ماه مبارک رمضان در آستانه عید سعید فطر سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در سطح شهرستان در حال توزیع است.

وی با اشاره به شناسایی ۶ هزار خانوار نیازمند به همت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج اظهار داشت: امروز/شنبه/ آخرین مرحله رزمایش کمک مومنانه در ۶ نقطه شهرستان در حال توزیع است.

سرهنگ حسینی افزود: کمک مومنانه در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب و دستگیری از نیازمندان، در سطح شهرستان همچنان ادامه دارد و همدلی و هم‌افزایی خوبی در این زمینه رخ داد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: از زمان آغاز رزمایش کمک مومنانه در ملایر مراکز نیکوکاری، خیران، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، دستگاه‌های اجرایی، نهادها، دانشگاه‌ها، کمیته امداد با محوریت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان همکاری و همراهی خوبی صورت گرفت.

سرهنگ حسینی یادآور شد: در مرحله نخست این رزمایش بیش از چهار هزار بسته و در مرحله دوم سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

وی ارزش هر بسته معیشتی را بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست رزمایش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در مرحله دوم ۹۰۰ میلیون تومان و در مرحله سوم بیش از یک میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های معیشتی هزینه شد.

تهیه ۴۵۰ بسته معیشتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی ملایر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز بیان کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و کمک مومنانه به اقشار نیازمند، این دانشگاه با محوریت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نسبت به تهیه اقلام معیشتی اقدام کرد.

محمدعظیم خدایاری افزود: در این رابطه ۴۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تهیه و بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان توزیع شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمامی اقشار به ویژه دانشگاهیان بتوانیم گام‌های بلندتری در راستای کمک مومنانه به نیازمندان برداریم و این کمک‌ها بعد از ماه رمضان نیز ادامه پیدا کند.

خدایاری ضمن تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و عید سعید فطر اظهار داشت: ویروس کرونا با وجود اینکه مشکلاتی را ایجاد کرد، اما فرصت‌های خوبی را برای مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان در ماه مبارک رمضان مهیا کرد.

کمک مومنانه تبیین و روایت شود

مسوول بسیج دانشجویی همدان نیز بیان کرد: ویروس کرونا فرصتی بود تا جوهره تمدن انقلاب اسلامی در مقابل جوهره تمدن غرب نمایان شود.

طیب فریادرس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شهید آوینی به خوبی توانست عظمت و بزرگی دفاع مقدس را روایت کند گفت: ما نیز باید رزمایش کمک مومنانه را برای همه مردم جهان روایت کنیم.

مسوول بسیج دانشجویی همدان این رزمایش را تمرین و فرصت مناسبی برای ساختن جامعه اسلامی و جهان مهدوی دانست و افزود: خوشحالیم که ما ذره‌ای از این پازل عظیم هستیم.

فریادرس با اشاره به فعالیت‌های جدی دانشگاهیان در مقابله با شیوع ویروس کرونا و کمک مومنانه بیان کرد: دانشجویان استان همدان از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۲۰ هزار ماسک تهیه و بین اقشار مختلف توزیع کردند.

وی با اشاره به ورود بسیج دانشجویی برای کمک‌های مومنانه با مسوولیت نهاد رهبری در دانشگاه و تشکیل قرارگاه دانشجویی مواسات در دانشگاه‌ها افزود: در این راستا بیش از پنج هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه توسط دانشگاه‌ها تهیه و توزیع شد.

مسوول بسیج دانشجویی همدان ادامه داد: همچنین ۱۵۰ میلیون تومان برای کمک به کارکنان پیمانی دانشگاه‌ها و اجرای طرح هم‌سفره جمع‌آوری و کمک شد.

فریادرس گفت: علاوه بر این ده‌ها میلیون تومان برای کمک به اقشاری که از کرونا آسیب دیدند و یا به مغازه‌ها بدهی داشتند، توسط دانشجویان دانشگاه‌ها جمع‌آوری و کمک شد.

وی یادآور شد: در رزمایش کمک مومنانه دانشگاه‌هایی همچون بوعلی سینا یک هزار بسته، دانشگاه پیام نور یک هزار بسته، ۲۱۵ بسته توسط دانشگاه ملی ملایر و ۴۵۰ بسته معیشتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تهیه و توزیع شد.

فریادرس با بیان اینکه همه دانشگاه‌های استان به نوعی کمک‌های مومنانه خود را ارایه کردند ابراز امیدواری کرد: این کمک‌ها باید به نوعی شبکه‌سازی شود که محرومیت از بین رفته و تنها مختص به شرایط خاص نباشد.