مهاباد- ایرنا- رییس اداره زندان میاندوآب با اشاره به برگزاری غیرحضوری جشن گلریزان در این شهرستان گفت: مردم نیکوکار و خیّر این شهرستان تاکنون بیش از یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده‌اند.

بایرام شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد با محکومیت مالی ۱۸ میلیارد ریال در زندان میاندوآب به سر می‌برند که با حمایت‌ها و کمک‌های خیّران از بند، رهایی می‌یابند.

وی افزود: البته مجموع محکومیت مالی این زندانیان ۵۳ میلیارد ریال است که از این مبلغ، ۳۵ میلیارد ریال توسط شاکیان مورد گذشت قرار گرفته و احتمال افزایش این مبلغ نیز زیاد است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت مسایل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و البته به صورت زنده و به مدت سه شب از طریق پیچ اینستاگرامی «میاندوآب پرس» با همکاری جمعی از خبرنگاران در قالب برنامه‌ای به نام «آزادی به وقت افطار» برگزار شد.

«شهبازی» با اشاره به حس نوعدوستی میاندوآبی‌ها اظهار داشت: یکی از کارهایی که همه را تحت تاثیر قرار داد، اقدام یک طلبه ۲۰ ساله میاندوآبی بود که پس از تماشای این برنامه، تمام سرمایه خود که مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بود را برای آزادی زندانیان اهدا کرد.

وی با بیان اینکه میاندوآبی‌ها با خلق صحنه‌های جالب از نوع انفاق و بخشش، بذر مهربانی‌ها کاشتند، افزود: از مردم مهربان و خون گرم این شهرستان که در ماه برکت و رحمت الهی و همچنین عید سعید فطر خنده و شادی را برای زندانیان و خانواده‌های آنان هدیه کردند، تشکر می‌کنم‌.

وی اضافه کرد: خیّران نیک‌اندیش می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۱۳۱۳ نزد بانک ملی بنام حساب «خاص ستاد دیه استان» و یا کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۹۵۴۲۰ واریز کنند.

وی افزود: امسال نیز تاکنون با اهدای یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال از سوی خیران و انجمن حمایت خانواده‌های زندانیان، ۱۷ زندانی از زندان میاندوآب آزاد شده اند.

به گزارش ایرنا جشن گلریزان هرساله و در ماه مبارک رمضان با هدف آزادسازی محکومان مالی و جرایم غیرعمد زندان‌های سراسر کشور از جمله محکومیت مالی غیرعمد، چک برگشتی غیرعمد غیرکلاهبرداری، ورشکستگی، مهریه و نفقه تقریبا در تمام شهرهای ایران برگزار می‌شود.

ستاد مردمی دیه از سال ۱۳۶۹ در تهران پایه‌گذاری و از سال ۱۳۷۸ در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شد.