گنبدکاووس - ایرنا - حضور مستمر در سطح اول والیبال کشور و معرفی چهره‌های نامدار و ملی‌پوش در سال‌های متمادی در کنار هواداران پرشور، گنبدکاووس را به قطب‌ این رشته در کشور تبدیل کرده اما طولانی‌شدن روند ساخت خانه والیبال برای میزبانی از مسابقات و کشف استعدادها، پیشکسوتان و دوست‌داران والیبال این شهر را نگران کرده است.

ساخت خانه والیبال گنبدکاووس با وسعت سه هزار متر مربع شامل ۲ سالن اختصاصی از سال ۹۰ آغاز شد اما با گذشت ۹ سال هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و با درجا زدن در پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی، چشم انتظار بودجه و اعتبار جدید است.

پیشکسوتان والیبال گنبدکاووس در گفت و گو با ایرنا خواستار تسریع در ساخت این سالن با هدف کمک به رونق هر چه بیشتر والیبال این شهر و کشف استعدادهای جدید از میان خیل علاقمندان شدند.

یکی از مربیان قدیمی والیبال گنبدکاووس گفت: این شهرستان با داشتن ۲۰ کانون والیبال و آموزش بیش از ۶۰۰ دختر و پسر، چهره های مطرح و مستعدی دارد که توجه به رشد آن ها با فراهم کردن امکانات زیرساختی می‌تواند مسیر حضور آن ها در تیم ملی و رسیدن به افتخارات بیشتر را هموار کند.

سعید شیرمحمدی بیان کرد: با وجود علاقه‌مندی زیاد مردم گنبدکاووس به والیبال، نبود سالن اختصاصی و پرداخت اجاره سالن‌های مختلف برای ساعات تمرین باعث افت این رشته ورزشی شده و جوانان و نوجوانان ترجیح می‌دهند به جای والیبال، وقت خود را با سرگرمی های دیگر پر کنند.

به گفته وی، مردم گنبدکاووس بعد از اسب‌دوانی عاشق والیبال هستند و از دیرباز برپایی مسابقات والیبال از جمله برنامه‌های ثابت عروسی و جشن های قوم ترکمن بود.

جبار دولو از دیگر پیشکسوتان والیبال نیز گفت: خیلی از استعدادهای والیبال گنبدکاووس به دلیل مشکل مالی و ناتوانی در پرداخت شهریه نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی باشگاه های خصوصی شرکت کنند که امیدواریم با افتتاح خانه والیبال و اختصاص یک سالن آن به آموزش رده‌های سنی پایه با هزینه کم، این استعدادها قابلیت نمایش توانایی خود را خواهند یافت.

بای‌محمد دوجی دیگر پیشکسوت والیبال نیز توجه نداشتن به رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان و نبود سالن اختصاصی را از مشکلات مهم والیبال گنبدکاووس عنوان کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی خانه والیبال و اختصاص یک سالن آن به آموزش همیشگی استعدادهای پایه، مشکل کم توجهی به استعدادهای والیبال این شهر و مهاجرت آن ها به استان های دیگر برطرف شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه روزافزون به رده های سنی پایه و کشف استعدادهای جدید،تا چند سال آینده ترکیب کامل تیم والیبال این شهر در لیگ برتر را بازیکنان بومی تشکیل دهند.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس هم در این پیوند روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تکمیل خانه والیبال این شهر به ۱۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حجت الله یوسفی افزود: تاکنون ۴۳ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات استانی هزینه شده که بیشترین پیشرفت فیزیکی آن مربوط به ۲ سال اخیر است.

وی ادامه داد: این پروژه در مساحت سه هزار متر مربع در قالب ۲  سالن تخصصی آموزش والیبال آقایان و بانوان، خوابگاه و دیگر امکانات مورد نیاز برگزاری اردوی تدارکاتی، در حال ساخت است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و رشته والیبال در بین مردم این دیار بویژه ترکمن‌ها علاقه‌مندان زیادی دارد.

تاکنون از گنبدکاووس بازیکنان و مربیان زیادی به تیم‌های ملی والیبال راه یافته‌اند که فرهاد قائمی از مشهورترین آنها است.