تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در راستای ایجاد پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تاکنون هزار و ۵۳ اثر برای بارگذاری در این پایگاه از استان‌ها دریافت شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی اظهار داشت: از این تعداد اثر، استان های تهران با ارسال ۲۴۸ اثر، آذربایجان شرقی با ۲۰۵ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۳۸ محتوای آموزشی در بین استان ها پیشتاز هستند.
وی افزود: استان های کرمان، شهرستان های تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی از دیگر استان های فعال در این عرصه هستند.
 وی یادآور شد: از بین هزار و ۵۳ اثر ارسالی، ۲۹۹ محتوا مربوط به دانش آموزان کم توان ذهنی، ۲۳۴ محتوا مرتبط به دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی، ۱۱۳ اثر مربوط به حرفه آموزی دانش آموزان، ۹۶ اثر مربوط به دانش آموزان ‌طیف اتیسم، ۸۰ محتوا مرتبط به دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری و ۶۷ محتوای آموزشی مربوط به مسائل بهداشتی و توانبخشی است.
 ‌معاون وزیر آموزش و پرورش به استان های ارسال کننده آثار اشاره کرد و گفت: در حوزه حرفه آموزی شهر تهران و استان خوزستان، در حوزه مشکلات یادگیری استان های آذربایجان شرقی، گلستان و زنجان و  در حوزه طیف اتیسم شهر تهران و آذربایجان شرقی بیشترین آثار را ارسال کرده اند.
حسینی تصریح کرد: در حوزه دانش آموزان جسمی و حرکتی شهر تهران و آذربایجان شرقی،  در موضوع دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی شهر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شهرستان های تهران و خوزستان،  در حوزه دانش آموزان کم توان ذهنی استان های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شهر تهران، قزوین، خراسان جنوبی و در حوزه بهداشت و توانبخشی استان های آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب آثار بیشتری ارسال کرده اند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آثار اشاره کرد و اظهار داشت: این آثار پس از ارزیابی و داوری در این کارگروه در پایگاه  جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی بارگذاری خواهد شد تا از این طریق امکان دسترسی با کیفیت به آموزش برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه ‌فراهم شود.
حسینی با تشریح فعالیت های انجام شده در ایام کرونا تاکید کرد: آموزش و پرورش استثنایی در فضای کرونا و تعطیلی مدارس فعال است و فعالیت های یاددهی و یادگیری توسط معلمین سخت کوش و با همکاری مدیران و والدین در بستر فضای مجازی  ساری و جاری است.
وی افزود: ارسال بسته های آموزشی جهت دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، راه اندازی پایگاه های آموزش مجازی، آموزش های مبتنی بر توانبخشی، راه اندازی ۵ استودیو تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات از طریق مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره از دیگر فعالیت های این ایام است.