تهران- ایرنا- رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ارزشیابی پایانی دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستانی ها به صورت غیرحضوری و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی به صورت تراکمی و حضوری انجام می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی افزود: تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرستان های فنی حرفه ای به دلیل وجود مهارت های عملی و وجود پودمان هایی که باید به صورت عملی آموزش داده شوند و به صورت عملی امتحان گرفته شوند، دارای ارزشیابی متفاوتی از دروس نظری هستند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش (داخل و خارج هنرستان) از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد ماه با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره به صورت تراکمی و با برنامه ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود.

ساکی در مورد امتحانات کارگاهی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش گفت: ارزشیابی پایانی خرداد ماه ۹۹ دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستان‌ها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیرحضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌های ارزشیابی پیش گفته، انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیرحضوری و پودمان های باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود.