کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان از اول مرداد ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز پنجشنبه در نشست هماهنگی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان کرمان با اشاره به اهمیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در جایدهی مناسب دانش آموزان افزود: ورود به دبستان فصل جدیدی از زندگی کودکان است و باید برای آنها در پایگاه های سنجش خاطره دل انگیز ایجاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تاکید شده که بهترین مدارس خود را در اختیار پایگاه های سنجش قرار دهند تا سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با کیفیت بالا در استان کرمان اجرا شود.
اسکندری نسب بر توجه به وضعیت روانی و جسمانی نوآموزان در پایگاه های سنجش تاکید کرد و افزود: توجه به نتایج غربالگری سنجش نیز در راستای مداخله بهنگام و ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی ضرورتی انکارناپذیر است.
رئیس ستاد اجرایی سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان کرمان با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای برنامه سنجش، جایدهی مناسب دانش آموزان و مداخله به موقع آموزشی و توانبخشی، تشخیص به موقع نارسایی ها و ارزیابی وضعیت شنوایی، بینایی، بهداشت، آمادگی جسمانی و تحصیلی دانش آموزان را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد.
اسکندری نسب به فعالیت ۳۵ پایگاه سنجش در شهرستان ها و مناطق مختلف استان کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ، سعی شده تا شرایطی فراهم شود که والدین و دانش آموزان کمترین مشکل و توقف را در پایگاه های سنجش داشته باشند.
وی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه در این استان آغاز می شود گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار نوآموز بد ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان بر کیفیت بخشی به برنامه سنجش  و پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان این استان تاکید کرد و گفت: برنامه سنجش اطلاعات مفید و موثری را در اختیار مسئولان برای تدوین برنامه ها قرار می دهد.
وی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای کلاس اولی ها  ضروری است، خاطر نشان کرد: اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیا نوآموزان، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در افزایش بهره وری و ارتقاء کیفیت آموزشی بسیار موثر است.