ایلام - ایرنا - استان ایلام در طول هفته گذشته هر چند با روند افزایشی و نگران‌کننده ابتلا به کرونا مواجه بود اما تعداد فوتی‌ها و موارد بستری به طرز چشمگیری کاهش یافت.

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام روند ابتلا به کرونا در این استان افزایشی است اما حدود ۸۵ درصد مبتلایان جدید کرونا نیاز به بستری ندارند و میزان فوتی‌ها نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

از مهمترین موضوعات خبری هفته گذشته در این استان هشدار استاندار ایلام به مدیرانی بود که توان بازگویی دستاوردهای دولت را ندارند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی گفت: برخی از مدیران حتی توان تشریح و بازگو کردن دستاوردهایی را که خود در آن نقش داشته اند را ندارند و این از نشانه‌های مظلومیت دولت است.

وی با انتقاد از انفعال و بی‌تحرکی برخی از مدیران افزود: عالم مدیریت صحنه تلاش و خدمت به مردم است و مدیران ضعیف و ناتوان که انگیزه کار کردن ندارند، قبل از برکناری استعفا بدهند.

 اقامه نماز عید فطر، انتظار برای ابلاغ رسمی عراق برای بازگشایی مرز تجاری مهران، کاهش نرخ بیکاری در استان، آغاز فعالیت برخی رشته‌های ورزشی ، سهم ۲۰ درصدی دهلران در تولید کود کشور، کمک ۵۵۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان و نگرانی‌ها از مصرف بی‌رویه آب از دیگر مهم‌ترین رویدادهای استان ایلام در هفته گذشته است.

در هفته‌ای که گذشت استان ایلام میزبان معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و معاون بنیاد مستضعفان بود.

نماز عید فطر در همه مساجد ایلام اقامه می‌شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: نماز عید سعید فطر در تمامی مساجد این استان اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام حشمت رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم ستاد کرونا نماز عید سعید فطر در صبح روز عید در تمامی مساجد این استان با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

امام جمعه ایلام: مردم در فضای مجازی اهمیت روز قدس را به جهان نشان دادند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم با بزرگداشت روز جهانی قدس در فصای مجازی و شبکه های اجتماعی اهمیت این روز به عنوان نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و امت های اسلامی را به دنیا اثبات کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در خطبه های نماز عید فطر شهر ایلام اظهار داشت: هرچند وجود کرونا مانع از برگزاری راهپیمایی روز قدس در ایران و سایر کشورهای جهان شد اما مردم در بستر فضای مجازی ندای مظلومیت و حقانیت مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند و از اهمیت روز قدس غافل نشدند.

نماز جمعه در هفت شهرستان ایلام اقامه می شود

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در هفت شهرستان سفید این استان برگزار می شود.

نصرت الله یگانه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری نماز جمعه در شهرستان های سیروان، چرداول، ایوان، مهران، دهلران، دره شهر و ملکشاهی را صادر کرد.

استاندار ایلام: رعایت‌ نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی موجب شیوع مجدد کرونا می‌شود

استاندار ایلام گفت: اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شیوع مجدد و افزایش آمار کرونا خواهیم بود.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در استان اظهار داشت: این آمار به علت افزایش سرعت در بیماریابی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان بوده است.

روند ابتلا به کرونا در ایلام افزایشی و نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگرچه میزان فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان کاهش چشم‌گیری داشته، اما همچنان روند ابتلا به نوعی افزایشی و نگران‌کننده است.

 دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون ابعاد مختلفی از رفتار این ویروس همچنان ناشناخته بوده و شناسایی نشده است، اظهار داشت: چنانچه به دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه نشود در آینده کرونا حالت سخت تر و پیچیده ای به خود خواهد گرفت.

۷۴ درصد فوتی‌های کرونا در ایلام دارای بیماری زمینه‌ای هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۷۴ درصد فوتی های ناشی از کرونا در این استان دست کم یک بیماری زمینه ای داشته اند.

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۱ درصد مبتلایان کرونا در استان مردان و ۴۹ درصد زنان هستند و در بین متوفیان ناشی از این بیماری نیز ۶۲ درصد کردان و ۳۸ درصد زنان هستند.

بنیاد مستضعفان ۵۵۰ میلیارد ریال برای ۲ شهرستان ایلام اختصاص داد

استاندار ایلام گفت: اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در شهرستان‌های ملکشاهی و هلیلان محروم‌ترین منطقه استان، نقش مهمی در کاهش محرومیت مردم این مناطق دارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز سه‌شنبه در دیدار با معاون بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی در ملکشاهی اقدامی بسیار مثبت است که با تحقق آن شاهد گام بلندی در راستای محرومیت‌زدایی در این منطقه محروم خواهیم بود.

ایلام پایلوت کشور در تحویل سوخت مایع شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: این استان به عنوان پایلوت کشور در طرح تحویل سوخت مایع انتخاب شده است.

محمد نوذری روز سه شنبه در نشست قاچاق کالا و ارز از ارائه و جایگزینی بنزین یورو چهار بجای بنزین معمولی در جایگاه های سوخت استان خبر داد و افزود: این نوع بنزین ضمن اینکه از استاندارد و بهسوزی بالاتری برخوردار است سازگاری با استانداردهای محیط زیست دارد بطوریکه زمان معلق بودن ذرات در هوا و میزان گوگرد کمتری ایجاد می کند.

بازگشایی مرز مهران از طرف عراق ابلاغ رسمی نشده است

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: هنوز هیچ گونه ابلاغ رسمی در خصوص بازگشایی مرز تجاری مهران از طرف مقامات عراقی اعلام نشده است.

ِروح الله غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رایزنی های متعددی با طرف عراقی انجام گرفته اما ابلاغیه رسمی از سوی دولت عراق برای بازگشایی مرز تجاری مهران مخابره نشده است.

وی افزود: تا زمانی که مسوولان مرز زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران به طور رسمی آغاز مراوده های تجاری ۲ مرز را به گمرک مهران ابلاغ نکنند امکان برقراری ارتباط تجاری وجود ندارد.

۶۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان ایلام پرداخت شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

حبیب الله محبی روز سه ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان ایلامی  (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون هزار و  ۴۸۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

۸۵ درصد مبتلایان جدید کرونا در ایلام نیاز به بستری ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا که در سه هفته گذشته در این استان شناسایی شدند نیاز به بستری نداشتند.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همین دلیل در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان کاهش پیدا کرده است و بیشتر مبتلایان به شکل سرپایی ویزیت و در منزل قرنطینه می‌شوند.

۱۸۲ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی خسارت‌دیده از سیل ایلام اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۱۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل این استان در نظر گرفته شده است که پس از بررسی کمیته کارشناسی در قالب تسهیلات به این واحدها پرداخت می‌شود.

حیدر نعمتی روز سه‌شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: واحدهای تولیدی که در حادثه سیل سال قبل بطور کامل خسارت دیدند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

استاندار : نرخ بیکاری در ایلام به ۸.۳ درصد کاهش یافت

استاندار ایلام گفت: در آخرین گزارش مرکز آمار ایران، استان ایلام با نرخ بیکاری ۸.۳ در رتبه هفتم کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: هنوز اکثر خواسته ها و مطالبات مردمی رفع معضل بیکاری جوانان است این در حالی است که در زمان ورود به استان بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تعداد بیکاران استان بیش از ۳۰ هزار نفر بود اما الان این میزان به ۱۴ هزار رسیده است.

استاندار ایلام: پیگیری نکردن ایجاد پتروشیمی دهلران پذیرفتنی نیست

استاندار ایلام گفت: با رایزنی فراوان قول ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی در دهلران را گرفتیم اما اکنون بعد از ۶ ما متوجه می شویم که دستگاه های متولی آنرا پیگیری نکرده و تازه به نقطه اول برگشته ایم که پذیرفتنی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای ورزش استان ایلام اظهار داشت: با وجود تاکیدات فراوان همچنان بروکراسی اداری آفت جدی بر سر راه خدمتگذاری مسوولان در استان است.

هزار و ۳۰۰ هکتار از طرح سامانه گرمسیری ایلام تیرماه امسال افتتاح می شود

معاون آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام تا تیرماه امسال تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام، علی مراد اکبری در بازدید از سامانه گرمسیری شهرستان مهران اظهار داشت: عزم دولت و نظام برای خروج استان ایلام از انزوای جغرافیایی جدی است و اجرای سامانه گرمسیری از مهمترین برنامه ها برای این تغییر است.

مصرف بی رویه آب شهر ایلام را در وضعیت قرمز قرار داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه ویروس کرونا باعث افزایش مصرف آب در استان شده است، گفت: این روند شهر ایلام را در وضعیت قرمز قرار داده است.

نورالله تیموری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است، اظهار داشت: این روند از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و به حدی رسید که مصرف آب در استان ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: استاندارد کشوری مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر می باشد که در حال حاضر این عدد در ایلام بیش از ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

کارگران غیربومی بر خلاف قانون در دهلران بکارگیری شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: شرکت های ال جی سی دهلران بر خلاف مصوبات کمیسیون کارگری مبنی بر اولویت جذب نیروهای بومی به صورت سلیقه ای و بدون در نظر گرفتن حقوق مردم دهلران اقدام به جذب کارگران غیربومی کرده است.

شکراله شیرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت های ال جی سی دهلران بیش از ۷۰ کارگر غیربومی در قالب پیمانکاری جذب کرده اند که برخلاف ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه است.

دهلران ۲۰ درصد کود شیمیایی کشور را تامین می کند

مدیرعامل گروه کارخانجات کود شیمیایی دربند شیمی دهلران گفت: این شرکت ۲۰ درصد نیاز کود شیمیایی فسفات کشور به میزان ۶۰ هزار تن در سال را تامین می کند.

روح الله زرین آبادی روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: شرکت دربند شیمی دهلران پس از ۲۰ سال از احداث آن همچنان با جدیت تمام در زمینه تولید کودهای شیمیایی شامل کودهای کامل یا ماکرو، کود آلی گوگردی گرانوله، کودهای سوپرفسفات ساده و همچنین کودهای سوپر فسفات تریپل با دو شیفت کاری فعال است.

باشگاه‌های ورزشی کم‌برخورد ایلام بازگشایی می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: باشگاه‌های ورزشی کم‌برخورد این استانح در مناطق زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مجوز از هیات پزشکی ورزشی بزودی بازگشایی می‌شوند.

مظفر علی‌شائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی که از طریق سایت وزارت ورزش و جوانان بصورت فراخوان منتشر شده است باشگاه‌های مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.