قزوین - ایرنا - روزانه چهار بیمار بهبود یافته کرونا می توانند با حضور در اداره کل انتقال خون قزوین در طرح خداپسندانه پلاسما درمانی مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک دستگاه ویژه آزمایشات و دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کرونا به استان تخصیص پیدا کرده و قادر است روزانه چهار بیمار را پذیرش کند.

دکتر مهدی اکبری افزود: بیماران بهبود یافته کرونا می توانند برای مشارکت در این طرح از یک روز قبل به اداره کل انتقال خون مراجعه و یا با این اداره کل تماس بگیرند تا به آنها نوبت داده شود.

این مسوول گفت: اگر استقبال بیماران از این طرح بالا باشد امکان افزایش ظرفیت با اضافه کردن تجهیزات و دستگاه های مربوطه وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون قزوین اظهار داشت: دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته پیچیدگی خاصی ندارد و مشابه دریافت خون است اما با این تفاوت که برای اطمینان از داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما ابتدا از بیماران آزمایشات لازم گرفته می شود.

وی اظهار داشت: بهترین موارد اهدای پلاسما مربوط به بیمارانی است که چهار هفته از ابتلای آنها به کرونا سپری شده و بهبود پیدا کرده باشند.

مدیرکل انتقال خون اظهار داشت: بیماران بهبود یافته باید مدارک پزشکی لازم از جمله سی تی اسکن و آزمایش پی سی آر به همراه داشته باشند.

دریافت پلاسما یکی از راهکارهای تسریع در درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می رود.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد

تاکنون بیش از ۶ میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و آمار جان باختگان ناشی از این بیماری نیز حدود ۳۶۷ هزار نفر بوده است.