اراک - ایرنا - مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی استان تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند، گفت: فعالیت این اماکن بدون مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

«حسن مهرعلی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای جلوگیری از فعالیت زیرزمینی تالار و رستوران‌ها طرح ضربتی بازرسی از این واحدها در برنامه بهداشت محیط استان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تاکنون گزارش مستندی از فعالیت تالار و رستوران‌ها ارایه نشده و در صورت مسجل شدن فعالیت این بخش خدماتی، اقامه دعوی در مراجع قضایی اعمال و واحد متخلف مهر و موم می‌شود.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: طبق مصوبه ستاد، تالارهای پذیرایی به هیچ عنوان نمی‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند البته واحدهای صنفی غذای بیرون‌بر و رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مهرعلی افزود: ۸۰ بازرس در استان در قالب ۴۰ تیم ۲ نفره بر تمامی ممنوعیت و محدودیت‌های ویروس کرونا در تمامی اصناف و خدمات را در نظارت دارند.

وی اظهار کرد: فعالیت سفره خانه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اولویت بازرسان است و این مهم با حساسیت بالا به علت ممنوعیت عرضه قلیان رصد می‌شود.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت استان مرکزی برای دریافت شکایات بهداشتی مردم به صورت شبانه روزی فعال است و رسیدگی به موارد شکایت در اولویت کار بازرسان بهداشتی استان قرار دارد.

۲۳ هزارو ۱۳۳ واحد صنفی در قالب ۳۸ اتحادیه در کلان شهر اراک در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت اقتصادی دارند.

بر اساس کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر  تا روز ۹ خرداد ۹۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید.