خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پرداخت بیمه کارگران بیکار شده ازکرونا امروز در کشور آغاز شده که این مهم طی هفته جاری برای مشمولان استان نیز انجام خواهد شد.

علی آشتاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرگونه نگرانی در این زمینه بی مورد است و کارگران مشمول طرح از هفته جاری بیمه سه ماه بیکاری خود را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص اولویت پرداخت ها تصریح کرد: کارگرانی که اسفندماه بیکار شده اند در اولویت قرار دارند و هیچگونه محدودیت مالی و زمانی برای این امر وجود ندارد بنابراین طرح تا زمان پرداخت بیمه به تمامی مشمولان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد کارگران بیکار شده ازکرونا در استان از ۹ هزار و ۶۷ نفر در هفته گذشته به ۹ هزار و ۱۶۱ نفر رسیده، مبالغ کاملا یکسانی بنابر ماه های بیکاری به آنان پرداخت می شود.

آشتاب با اشاره به اینکه در بحث بیمه بیکاری بیشترین تاثیر کرونا روی بخش خدمات و بنگاه های کوچک بوده افزود: در لرستان ۱۳ هزارو ۸۳۵ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند و  پس از پالایش ۹ هزار  ۱۶۱ نفر واجد شرایط بودند.

وی تاکید کرد: طرح بیمه بیکاری کرونا شامل کارگران قراردادی می شود و متاسفانه در این راستا مبلغی به کارگران آزاد پرداخت نمی شود.

مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.