اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۲۴۰ بسته معیشتی در قالب حمایت مومنانه از سوی این نهاد بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در این استان توزیع شد.

«محمد محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش هر بسته معیشتی توزیع شده چهار میلیون ریال است و این اقدام در راستای لبیک‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی علاوه بر طرح مومنانه، طرح‌های دیگری مانند دست‌یار نیز برای خانواده‌های آسیب دیده از ویروس کرونا اجرا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: جمعیت هلال احمر این استان از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در راستای مقابله با این بیماری با جدیت وارد  عمل شد و همچنان نیز در این مسیر حرکت می‌کند و در این مدت شمار زیادی اقلام بهداشتی و ضدعفونی در مناطق حاشیه و در بین نیازمندان توزیع کرده است.

محمدی اظهار داشت: توزیع هفت‌هزار و ۶۰۰ بسته بهداشتی  شامل مواد ضدعفونی کننده دست، سطوح و ماسک، ویژه بیماران خاص، سرطانی، ام اس، هموفیلی و سایر بیمارانی که بیشتر در خطر ویروس کرونا هستند از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

محمدی اظهار داشت: امید می‌رود که مردم تا مهار کووید ۱۹ با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی آگاهانه و مسئولانه عمل کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۴۸ هزار و ۹۵۰ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و هفت هزار و ۷۳۴ نفر جان خود را در این راستا از دست داده‌اند.

شمار بهبودیافتگان کووید ۱۹ در ایران تاکنون ۱۱۶ هزار و ۸۲۷ نفر اعلام شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.