مراغه - ایرنا - رییس جهادکشاورزی عجب‌شیر گفت: توزیع کود یارانه‌ای تنها از طریق کارگزاری‌ها مجاز بوده و با افرادی که این کودها را در بازار آزاد می‌فروشند برخورد خواهد شد.

عزیز نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این‌که ۷۵۰۰ هکتار اراضی آبی و ۱۱۳۰۰ هکتار اراضی دیم در شهرستان وجود دارد اظهار کرد: جهت تغذیه بهینه گندم و سایر محصولات، از مجموع سهمیه ابلاغی کود اوره،  ۲۰درصد مازاد بر سهمیه شهرستان، از طریق کارگزاران به کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: در اجرای دستورالعمل های پایش و نظارت بر روند توزیع کودهای شیمیایی یارانه دار، اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود استان و شهرستان از کارگزاران و بازار آزاد شهرستان عجب شیر بازدید کرده و ضمن نظارت و کنترل لیست های توزیعی، توصیه های لازم را به کارگزاران جهت رعایت دستورالعمل های توزیعی و خدمات رسانی مطلوب به کشاورزان ارائه می کنند.

نورزوی همچنین از  کشف کودهای یارانه دار در بازار آزاد عجب شیر خبر داد و گفت: اکیپ نظارتی کمیته توزیع  کود استان، ۶۰ کیسه کود اوره یارانه دار و ۲۳ کیسه کود دی فسفات آمونیوم را در یکی از  انبارهای سم فروشی کشف و طی صورتجلسه ای کودهای مکشوفه به محوطه جهاد کشاورزی شهرستان انتقال داده شد و متخلفین نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین ۷۰۰کیسه کود آلی غیر استاندارد و تقلبی در حال توزیع در یکی از روستاهای شهرستان از سوی حراست مدیریت این جهاد کشاورزی و با دستور و هماهنگی دادستان شهرستان عجب شیر کشف و ضبط شد.

نوروزی گفت: کودهای غیر مجاز کشف شده نیز امحاء شدند.