تهران- ایرنا- نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز با بیان اینکه مجلس یازدهم در برابر فساد بدون هیچگونه اغماض و ملاحظه‌کاری می‌ایستد، گفت: مصمم به تشکیل فراکسیون مبارزه با فساد در این مجلس هستم و از دغدغه‌مندان در این حوزه استمداد می‌طلبم.

حسین عباس‌زاده امامی روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: چندی پیش رهبر انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. آری در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رکاب ولایت هر روز باید در آماده باش کامل بود. یکی از آن خرمشهرها سنگر مجلس شورای اسلامی است که به فرمایش امام (ره) در راس امور است و عصاره فضایل ملت. مجلسی که پایه‌های کرسی‌های آن بر قطرات خون شهیدان گزارده شده است. بدون شک خرمشهر را باید با فرمانده فتح کرد و ما مفتخریم در هشتم خرداد برادری از جنس خاکریز و فرماندهی از جنس سلیمانی را برای ریاست مجلس انتخاب کردیم.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس افزود: یک چله از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی گذشت و با تمام فراز و فرودها و گمان‌های باطل دشمنان قسم‌خورده نظام، انقلاب مقتدرانه قدم در دهه پنجم حیات خود نهاد از ابتدای انقلاب تاکنون علیرغم کسب فرصت‌ها و افتخارات و دستاوردهای چشمگیر و خیره‌کننده متاسفانه تهدیدها و چالش‌هایی نیز در پیش رو داشتیم.

عباس‌زاده عنوان کرد: در کنار تمامی پیشرفت‌های غرورآفرین، انهدام و سرنگونی پهپاد آمریکایی، ساخت موشک‌های دوربرد و موشکباران پایگاه‌های آمریکایی در عراق، توقیف نفتکش انگلیسی تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی، پرتاب ماهواره چندمنظوره نور، اعزام و پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی در بنادر ونزوئلا در حالی که پرچم کشورمان با اقتدار بر فراز این نفتکش‌ها در اهتزاز بود و آمریکا جرات نفس کشیدن هم نداشت، تنها گوشه‌ای از اقتدار و افتخاراتی است که به برکت انقلاب و خون پاک شهدا، عزتمندانه نصیب ما شده است.

وی ادامه داد: البته با تمام این خیزش‌های شگرف، متاسفانه به دلیل برخی‌ سوء‌مدیریت‌ها به فرمایش حضرت آقا در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده مشهود، نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاورده‌ایم. در مبارزه با فساد هنوز لنگ هستیم و در بهبود معیشت مردم هزار راه نرفته را در پیش داریم. در چندین سال گذشته بعضی رفتارهای خیانت‌گونه برخی افراد مرفه بی‌درد با خوی پلید اشرافی‌گری لطمات و خساراتی بر کشور وارد ساخت که آنها را جبران نمی‌توان کرد الا به روزگاران.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما نمایندگان ملت از ریاست قوه قضاییه انتظار داریم علاوه بر برخورد جدی با مفسدان و کسانی که غارت اموال ملت دست یازیده‌اند بدین اکتفا نکرده بلکه زمینه برگشت اموال و ثروت‌های نامشروع آنان را نیز به صاحبان آنها فراهم آورد.

عباس‌زاده تصریح کرد: ما در بحث خصوصی‌سازی مشکلی نداریم لاکن قضیه واگذاری پتروشیمی غرب کشور، هفت تپه، شرکت ماشین‌سازی تبریز، ابطال فروش شرکت کشت و صنعت مغان نشانه عمق فساد در خصوصی‌سازی است و باید با قاطعیت تمام در برابر آن ایستاد. تا زمانی که در وزارت نفت تفکر مسئولان و اصرار آنها معطوف به خام فروشی و عدم شفافیت باشد و وابستگی صرف به نفت، نه اشتغال سر و سامان می‌گیرد و نه کشور بوی جهش تولید را استشمام می‌کند. برخی دولتمردان باید پاسخ این اشتباه و خسارت را بدهند که چرا با چشم امید داشتن به روابط اقتصادی با آمریکا و اروپا متاسفانه روابط مان با شرکای سنتی‌مان با کشورهای چین، هند و پاکستان و روسیه مخدوش شد.

مردم، نگاهی متفاوت به مجلس یازدهم دارند

وی اظهار داشت: این مجلس در برابر فساد بدون هیچگونه اغماض و ملاحظه‌کاری می‌ایستد. فساد مانند اختاپوسی به جان این نظام و کشور افتاده و علیرغم وجود مسئولان پاکدست و سالم، متاسفانه در بدنه سه قوه هم رخنه کرده و بد از گذشت نزدیک به دو دهه از فرمان هشت ماده‌ای رهبری، همچنان شاهد فساد روزافزون و بعضا سازمان‌یافته در بخش‌های مختلف اقتصادی و اداری کشور هستیم. 

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس با بیان اینکه جای خالی فراکسیون مبارزه با فساد در ادوار مجلس محسوس است، گفت: بنده مصمم به تشکیل فراکسیون مبارزه با فساد در این مجلس هستم و از دغدغه‌مندان در این حوزه استمداد می‌طلبم.

عباس‌زاده افزود: هم رهبری و هم مردم بزرگوار، نگاهی متفاوت به مجلس یازدهم دارند و به تبع انتظاراتشان نیز از این مجلس فراتر از مجالس قبل است. قوای سه‌گانه باید خواسته رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند و چالش‌های پیش‌روی فرهنگ، اقتصاد و معیشت را مرتفع سازند.

مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت کشور بنای بر تعامل و همکاری دارد

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت کشور بنای بر تعامل و همکاری دارد. ولی در برابر دو چیز هرگز کوتاه نمی‌آید یکی عربده‌ها و یاوه‌سرایی‌های خارجی و دیگری وادادگی‌های عناصر خودفروخته غربگرا و غرب‌گرای داخلی.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حوزه انتخابیه‌ام اقدامات ناتمام و بر زمین مانده‌ای وجود دارد که همت مسئولان را می‌طلبد تسریع در تکمیل پروژه قطار برقی مشهد- گلبهار- چناران تکمیل آزادراه مشهد چناران و قوچان و ارتقای گلبهار که مصوبه دولت دهم و قول‌های مساعد دولت یازدهم و دوازدهم را دارد. تکمیل بیمارستان، بزرگراه، تامین آب شرب روستاها  و شهرهای همجوار کلانشهرها از جمله این اقدامات است.