به گزارش روز یکشنبه ایدرو، "امیر بیات" یکی از نارضایتی های جدی متقاضیان در سالهای اخیر را مشکلات شیوه های فروش دانست و افزود: با هجوم لحظهای افراد به درگاه های فروش اینترنتی شاهد اشکالات فنی و از دسترس خارج شدن سایت ها بودیم.
معاون وزیر صنعت بیان داشت: از طرف دیگر، موفقیت فرد در خرید خودرو تا حد زیادی به کیفیت ابزارهای مورد استفاده و نیز کیفیت میزان پوشش شبکه بر اساس جغرافیا و یا حتی ISP مورد استفاده ارتباط داشت که این موضوع خود گونهای از نابرابری غیر منطقی و غیر منصفانه بین متقاضیان بوده است.
وی گفت: در طرح جدید فروش خودروها، فشار روانی یا فشار سامانه ای ناشی از هجوم متقاضیان و مسابقه های چند ثانیه ای خرید را شاهد نیستیم و حق طبیعی مصرف کننده است که اگر در لحظه ای از زیرساخت اینترنت برخوردار نباشد بتواند بدون نگرانی و دغدغه در ساعات یا روزهای دیگری نسبت به ثبت نام خرید خود اقدام کند.
بیات خاطرنشان کرد: ۱۰ روز فرصت پیش ثبت نام و سپس هفت روز فرصت تکمیل مراحل این امکان منصفانه، منطقی و محترمانه را به متقاضی خرید می دهد تا بدون اضطراب دسترسی خود را به زیرساخت برخط فراهم کرده و نسبت به ثبت نام خرید خودرو اقدام کند.
رئیس هیات عامل ایدرو ادامه داد: شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان به گونه ای است که همه افراد در موقعیت یکسان و مشابه با هم به لحاظ نیاز مصرفی به خودرو هستند، از این رو وزارت صنعت برای رعایت برابری و جلوگیری از افزایش شانس ناشی از تفاوت کیفیت زیرساخت های اینترنتی شیوه قرعه کشی با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و رسانه های کشور را به عنوان شیوه برابر انتخاب کرده است.
وی با اشاره به اهمیت حیاتی حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد مصرف کنندگان، ابراز امیدواری کرد شفافیت کامل و شیوه جدید قرعه کشی در طرحفروش اخیر خودرو در این راستا مفید واقع شود.