سنندج - ایرنا - فرماندار کامیاران گفت: امام خمینی (ره) با استفاده از ۲ محور مردم سالاری دینی و احکام اسلامی اندیشه و نهضت انقلاب را تشکیل دادند و امروز تمام سیاست‌های این نظام با تکیه بر این ۲ محور پیش می‌رود.

مسعود الماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام راحل با تکیه بر این محورها بدون تقلید از مکاتب سیاسی غربی، ادبیاتی جدید در عرصه انقلاب‌های جهان با ترکیب ایرانیت و اسلامیت ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: دیدگاه سیاسی امام راحل قبل از انقلاب نسبت به فعالیت‌های سیاسی باعث شد تمام گروه‌های موجود متشکل و غیر متشکل پشت سر ایشان قرار گیرند و وحدت کلمه پیدا کنند و به فردی تبدیل شدند که توانست نقش رهبری اپوزیسیون مخالف با رژیم سلطنتی را به خوبی ایفا کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه افزود: ویژگی اخلاق سیاسی امام راحل این شرایط را ایجاد کرد که بعد از سال ۴۲ تمام گروه‌های سیاسی را پشت سر خود بیاورند و در سال ۵۶ این مساله را به اوج خود برساند تا در سال ۵۷ منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شود.

الماسی یادآر شد: همچنین امام خمینی (ره) در دوران مبارزه خود دنیای جدیدی را برای ایران با استفاده از عدالت خواهی متصور بود و با اعتماد مردم به ایشان و حمایت توده‌ها موفق شدند انقلاب اسلامی را شکل دهند.

امام خمینی (ره) ساعت ۲۰:۲۲ دقیقه روز شنبه سیزدهم خرداد ماه سال ۱۳۶۸ در سن ۸۷ سالگی و در دهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملکوت اعلی پیوست.