قزوین - ایرنا - برنامه قرائت قرآن به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در سطح دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی و هیات های مذهبی قزوین برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا، برنامه های مرتبط با گرامیداشت سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در سطح کشور و استان به لحاظ شکلی با تغییراتی همراه است.

حجت الاسلام علی قابل با بیان اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از برنامه های این شورا مختص چگونگی میزبانی و استقبال از زائران مرقد امام راحل بود، افزود: در سال جاری اعزام کاروان ها به مرقد مطهر امام خمینی (ره) را نداریم و طبیعتا میزبانی و استقبال از کاروان ها نیز موضوعیت ندارد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین به منظور برگزاری برنامه های مرتبط با سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد سه نشست برگزار کرده است،اظهار داشت: در نشست آخر مقرر شد یکی از برنامه ها مرتبط با این ایام، قرائت قران در سطح ادارات و نهادهای انقلابی و همچنین محافل مذهبی باشد که فراخوان و اطلاع رسانی آن از سوی صداوسیما و فضای مجازی انجام می شود.

این مسوول گفت: فضاسازی اماکن عمومی، خیابان ها و معابر و همچنین ادارات و نهادهای انقلابی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این مناسبت هاست.

وی اظهار داشت: یک برنامه مداحی و سخنرانی نیز به مناسبت سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در مسجد امام خمینی (ره) قزوین تدارک دیده شده که شامل قرائت قران، مداحی و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان است که بعدازظهر چهاردهم خرداد برگزار می شود.

حجت الاسلام قابل افزود: یکی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این مناسبت برگزاری مسابقه فرهنگی است که فراخوان و اجرای آن برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از امام خمینی (ره) به عنوان بت شکن معاصر یاد کرد و گفت: امام راحل با قیام و انقلاب خود نشان داد که می توان با تکیه بر ایمان خالصانه به خداوند، هیمنه پوشالی طاغوت و استکبار را در هم شکست.

وی اظهار داشت: ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی همواره قدردان امام راحل هستند و با پشتیبانی از انقلاب اسلامی و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری، راه ایشان را ادامه می دهند.