شهرری - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت :همزمان با ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و برگزار نشدن مراسم سالگرد ارتحال آن امام به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ معرفی ابعاد شخصیتی امام (ره) از طریق فضای مجازی به نسل جوان جامعه تبیین می‌شود.  

حجت الاسلام علی کنگرلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کشور دردوران قبل پیروزی انقلاب وابسته به غرب بود که امام با علم، شخصیت خود وتوسل ازاهل بیت قیام کرده ومنجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
این مسئول اظهار داشت: تمام آزادی خواهان جهان مدیون امام راحل هستند، زیرا امام خمینی (ره) به همه ملت‌های جهان درس آزادگی، شجاعت و ایستادگی در برابر زورگویان و ستمگران را داده است.
وی اضافه کرد: بیداری اسلامی منطقه وجهان نشات گرفته از اندیشه های ایشان است و ما باید در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تلاش کنیم.
کنگرلو تعمیق و تبیین اندیشه‌های ناب معمار کبیر انقلاب اسلامی برای نسل جوان را ضروری خواند و افزود: دشمن تمامی توان خود را برای از بین بردن ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلاب به کار گرفته تا جوانان را از آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل، شهدا و مکتب قرآن دور کند.
وی عنوان کرد: آشنایی جوانان با افکار معمار کبیر انقلاب اسلامی امت نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و بر همین اساس، نیاز آشنایی جوانان و نوجوانان با اندیشه‌های امام راحل مضاعف می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: شخصیت سیاسی و فرهنگی امام راحل موضوعی مورد توجه به ویژه برای نسل جوان امروزی به شمار می‌رود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی روز چهاردهم خرداد ماه ۱۳۶۸ رحلت کردند.