گچساران- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه دیل در گچساران پس از چهار روز کوشش طاقت فرسای نیروهای مردمی و اداری مهار شد.

حسین کلانتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد به دلیل نامعلومی به جان جنگل ها  و مراتع دیل افتاده بود.

وی بیان کرد: با وجود بکارگیری بالگردهای سپاه و  ارتش و مشارکت نیروهای منابع طبیعی،محیط زیست و ستاد بحران و گروه های مختلف مردمی به دلیل سخت گذر بودن منطقه و وزش شدید باد مهارآتش در این منطقه به کندی صورت گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در کار اطفای حریق در جنگل ها و مراتع گچساران مشارکت کردند.

کلانتری عنوان کرد:علت  و وسعت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

وی با اشاره به اهمیت جنگل ها و مراتع در زندگی انسان به ویژه جوامع محلی تاکید کرد: مردم برای صیانت از عرصه های طبیعی تلاش بیشتری کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جنگل و مراتع یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان است که می تواند زیرساخت خوبی برای رونق گردشگری،کشت گیاهان دارویی،کشاورزی و دامپروری باشد.

 هفته گذشته نیز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" در شهرستان گچساران پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا مهار شد.

در آتش سوزی منطقه خنگ بنار گچساران ۲۵۰ هکتار جنگل ومرتع طعمه حریق شد.

بامداد امروز پس از پنج روز تلاش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه نیز مهار شد.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی منطقه دیل گچساران است.

شهرستان۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه وبویراحمد ،۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.