تهران - ایرنا - مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه از روز افتتاح سایت xdslplus.ir تاکنون ۷۰ درصد درخواست‌ها در طی بازه ۴۸ ساعته تحویل و فعال شده است، گفت: ۳۰ درصد مانده درخواست‌ها به دلیل بررسی و فرآیند امکان‌سنجی در دست انجام است و به موقع تحویل می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناووری اطلاعات، سید محمد امامی مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه xdslplus.ir، افزود: مشترکان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از سردرگمی در بین اپراتورهای خدمات‌دهنده سرویس‌های ثابت رها شوند، زیرا وقتی به سامانه مراجعه می‌کنند تمام شرکت‌های FCP یا SERVCO که در مرکز مخابراتی، خدمات اینترنت ثابت را ارائه می‌دهند مشاهده می‌کنند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب می‌کنند.

وی افزود: بزرگترین هدفی که با راه‌اندازی این سامانه دنبال می شود، شفافیت در مورد امکانات شرکت‌های مختلف در مراکز مخابراتی است که به مشترکان کمک می‌کند که انتخاب بهتر و راحت‌تری داشته باشند.  

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه شفافیت ایجاد شده با این سامانه باعث می شود که دیگر امکانات خاص و شرایط ویژه برای برخی مشترکان وجود نداشته باشد و همه به صورت یکسان و برابر از امکاناتی که در مراکز وجود دارد به انتخاب خود استفاده کنند، گفت: مشترکان تمام مراحل ثبت نام تا تحویل اینترنت ثابت را می توانند از طریق سامانه پیگیری کنند و در این بازه زمانی ۴۸ ساعته ثبت نام تا تحویل سرویس سازمان تنظیم، نظارت کاملی بر مراحل انجام کار دارد.  

وی با بیان اینکه تجمیع اطلاعات اپراتورها در این سامانه امکان نظارت بیشتر سازمان تنظیم را بر عملکرد آنها فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: این نظارت در جهت کسب رضایت مشترکین بوده که بتوانند راحت‌تر از امکانات اینترنت ثابت بهره‌مند شوند.  

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه سامانه Xdslplus.ir به طور اتوماتیک به سامانه اپراتورها متصل است، گفت: ظرفیت امکانات اپراتورها در مراکز، بدون دخالت آنها در سامانه ثبت می‌شود و اگر ظرفیت جدیدی در حوزه اینترنت ثابت در مرکز مخابراتی به وجود بیاید به مشترکان اعلام می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه باعث شفافیت و نظارت در حوزه اینترنت ثابت برای سازمان تنظیم مقررات شده است، افزود: با وجود این سامانه هرگونه پروژه جدیدی که در شبکه ثابت معرفی شود، در این سامانه در دسترس است و مشترکان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تعداد اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت در کشور بسیار بیشتر از چند شرکت بزرگ شناخته شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه موجب می شود مشترکان تمام بازیگران صحنه اینترنت ثابت کشور را بشناسند و شرکت های کوچکتر برای مردم شناخته  شوند و حق انتخاب بهترین ارائه دهنده برای مشترکان به وجود بیاید و در نهایت این رقابت کیفیت سرویس را بالا می برد.  

امامی در پایان گفت: مشترکان در صورت هر گونه مشکل در سامانه و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت می توانند از طریق سامانه ۱۹۵.ir یا شماره تلفن ۱۹۵ شکایات و مشکلات  خود را ثبت کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرید.

بر اساس این گزارش، در گام اول پس از ورود به سامانه Xdslplus.ir با اعلام شماره تماس، اطلاعات شرکت هایی که به آن شماره خدمات اینترنت ثابت ارائه می دهند اعلام می شود و مشترک می تواند با مراجعه به سامانه نت سنج پلاس که در پایین صفحه قرار دارد، کیفیت شرکت های خدمات دهنده‌ اینترنت را مشاهده و بر اساس کیفیت شبکه و نیازمندی های خود در حوزه اینترنت ارائه دهنده مناسب را پس از مقایسه انتخاب کند.

در گام دوم؛ مشترک پس از انتخاب یکی از خدمات دهنده گان اینترنت ثابت با استفاده از لینک مربوط وارد سامانه ارائه دهنده خدمات شده و پس از انتخاب سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، مراحل ثبت نام را انجام می دهد و پس از آن می تواند با انتخاب گزینه پیگیری وضعیت در سامانه https://xdslplus.ir یا سرشماره #۸۰۱۰* مراحل ثبت نام خود را پیگیری کند و از زمان تحویل اینترنت ثابت یا مشکلات احتمالی مطلع شوند.