یزد- ایرنا- مراسم ویژه سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ خورشیدی امروز( سه شنبه )با حضور مردم و مسوولان محلی در مسجد « براستین» مهریز برگزار شد.

در این مراسم مدرس حوزه علمیه و مدیر داخلی موسسه تخصصی « امیر بیان » یزد با گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) به خصوصیات  اخلاقی ، علمی و مدیریت ایشان اشاره کرد و گفت: خداباوری ، مردم محوری و استکبارستیزی از جمله ویژگی‌های بارز حضرت  امام ( ره) و عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام مهدی دادآفرین ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و  اخلاص عمل همواره دغدغه خدمت به مردم را داشت و هیچگاه از این مسیر و مهم غفلت نکرد و علت محبوبیت ایشان همین روحیه و ایثار بود که تا آخر عمر آن را حفظ کرد.

مدرس حوزه علمیه یزد اظهار کرد: مسوولان باید همواره زندگی و سیره حضرت امام (ره) را مطالعه و با الگوگیری و پیروی از ایشان در خدمت کشور و مردم باشند که این امر رسالت دینی و انقلابی مردم و موجب شکست دشمن است .

دادآفرین گفت: باید در شرایط کرونایی با همدلی و عمل به سیره امام راحل (ره) در فکر مردم و به دنبال حل مسایل و مشکلات آنها باشیم ، اگر این امر محقق شود انقلاب اسلامی در ادامه راه در برابر توطئه استکبار مصون می‌ماند.

وی همچنین به اهمیت اطاعت از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این امر تداوم راه بنیانگذار جمهوری اسلامی است و برای تعالی نظام و انقلاب همه باید در هر شرایطی در خط ولایت فقیه باشند و در این ارتباط تلاش کنند.

۱۴ خرداد روز تلخ وداع ملت آزاده ایران با مقتدای خویش امام خمینی(ره) است و همچنین ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزه ملت آزادیخواه ایران علیه استبداد و استعمار است که با نام، اندیشه و راه امام خمینی (ره) پیوندی ناگسستنی دارد. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.