سمنان- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: فضای مجازی بهترین فرصت و بستر برای جهانی کردن اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فضای مجازی فرصتی عالی و زبانی جهانی برای انعکاس مبانی فکری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به برگزارنشدن آیین های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در کشور به خاطر شرایط کرونا، اضافه کرد: امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط در مناطقی که وضعیت سفید دارند برنامه‌ریزی دراین زمینه انجام شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد: سخنرانی رهبر انقلاب ساعت ۱۱ سالروز ارتحال امام راحل به صورت سراسری پخش شد و آیینی به همین منظور در مصلای شاهرود که وضعیت سفید کرونایی دارد پیش‌بینی شد.

وی بیان کرد: در دیگر نقاط استان سمنان نیز توصیه می شود با بهره‌گیری حداکثری از منویات رهبر انقلاب، با استفاده از فضای مجازی، اندیشه‌های امام خمینی(ره) به بهترین شکل ترویج یابد.

ستم بر مظلومان آمریکا محکوم است

قندهاری به شرایط اخیر در ایالات متحده اشاره و اضافه کرد: حمایت از آزادیخواهی در هر کجای دنیا در اعتراض به ستم ستمکاران از باورهای امام خمینی(ره) است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: آرزوی قلبی امام راحل سربلندی همه ظلم‌ستیزان و مستضعفان در هر نقطه از دنیا بود.

وی یادآور شد: اندیشه امام راحل مبتنی بر آینده‌نگری و آزادی بشریت در هر زمان و مکان از هر نوع ظلم و ستم بود.

انعکاس آینده‌نگری امام راحل در گام دوم انقلاب

وی به ابلاغ مبانی گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب با بصیرت خود راهبردهایی در گام دوم انقلاب مطرح کردند که برخاسته از باورهای امام خمینی(ره) بود.

وی باور جوانان را یکی ازاین موارد برشمرد و گفت: انقلاب با هدایت امام راحل و خلوص جوانان حاصل شد و در گام دوم انقلاب نیز رهبر انقلاب بر تکیه بر توان داخلی و ایده جوانان آینده نظام اسلامی را تبیین کردند. 

مسابقاتی برای تبیین اندیشه‌های امام راحل در سمنان

قندهاری از برگزاری دو مسابقه «امام خوبی‌ها» و «خورشید جماران» از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

وی افزود: در مسابقه اول با قابلیت حضور عموم مردم، مبانی و سوالاتی بر روی پایگاه اینترنتی این شورا بارگذاری شده که علاقه‌مندان می‌توانند به آن مراجعه و به سوالات مطرح‌شده پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: در مسابقه خورشید جماران نیز با همکاری آموزش و پرورش استان سمنان، از دانش آموزان خواسته شده دلنوشته‌ها یا نقاشی‌های خود را در بازگویی آرمان‌های انقلاب و امام راحل از طریق مدارس تحویل دهند تا در مسابقه شرکت داده شود.