کرمانشاه-ایرنا- مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از نیازهای اساسی بیماران کرونا را اکسیژن مدیکال با خلوص استاندارد دانست و از خریداری سه دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی باظرفیت تقریبی متوسط هر کدام ۵۵۰ لیتر بر دقیقه و به ارزش تقریبی نزدیک به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مراکز درمانی استان خبر داد.

دکتر تورج شیرزادیان روز چهارشنبه به ایرنا افزود: اولین دستگاه که با ساختار موبایل و از نوع کانتینری است به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در کمترین زمان ممکن در بیمارستان فارابی نصب و ظرف چهار روز آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او گفت: از خصوصیت بارز این نوع از دستگاه‌های موبایل، سهولت در نصب، استقرار در نزدیکترین مکان به محل مصرف و از همه مهمتر انتقال از مرکزی به مرکز دیگر است.

وی توضیح دهد که ۲ دستگاه دیگر با ظرفیت تقریبی هر کدام ۵۰۰ لیتر بر دقیقه برای ۲ مرکز دیگر تابعه دانشگاه عقد قرارداد شده که یک دستگاه تا پایان هفته جاری و دیگری تا هفته آتی وارد استان خواهد شد.

شیرزادیان افزود: همچنین ۶ دستگاه اکسیژن ساز دیگر در سال گذشته خریداری شده که ۲ دستگاه از آنها طی یک ماه گذشته در ۲ مرکز مهم کرونای دانشگاه مورد نصب و بهره برداری قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

کیانوش جهانپور افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۴۱ مورد بستری و ۲ هزار و ۵۷۶ مورد از افراد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

به گفته او متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۹۴۲ نفر رسید.