تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از تکمیل نصب پدهای ضد ارتعاش در خط ۷ تا پایان سال خبر داد و گفت: با انجام مطالعات ارتعاشی، ۸ نقطه در خط ۷ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت از پدهای تولید داخل جهت کاهش ارتعاش در خط ۷ مترو استفاده شد.

به گزارش روز شنبه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، «علی امام» با اشاره به انجام مطالعات ارتعاشی توسط شرکت مشاور تعیین شده توسط شرکت مترو اظهار کرد: در این مطالعه ۸ نقطه در خط ۷ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها ناچار به استفاده از پدهای تولید داخل برای کاهش ارتعاش در بافت متراکم خط ۷ بودیم که پس از بررسی و آزمایش‌های بسیار از نمونه‌های مشابه خارجی استفاده کرده و نتایج خوبی نیز به دست آوردیم.

امام با اشاره به اینکه این عملیات در حال حاضر نیز با وجود بهره‌برداری از خط در ساعات محدودی ادامه دارد، عنوان کرد: در نهایت تا پایان سال جاری تمام پدهای در نظر گرفته شده برای خط ۷ نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: همچنین با نصب تعدادی سنسور در سطح و در داخل تونل‌ها سعی شده از ارتعاشات و صداهای اضافی که ممکن است به دلیل مشکلات هندسی باشد، مطلع شویم که البته بخش عمده‌ای از این مشکلات هندسی در جریان رفع نقایص خط ۷ مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ که با هدف رفع نواقص ایمنی و فنی انجام شد بسیاری از نقایص از جمله عیوب هندسی، عرضی و تراز و فاصله ریل‌ها در بیش از ۸ هزار متر از مسیر اصلاح شد که انجام این اقدام ضمن برطرف کردن ریسک خروج قطار از ریل به کاهش ارتعاش و صداهای اضافه در این خط کمک شایان توجهی می‌کند.

خط ۷ مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.