تهران - ایرنا - مسئول روابط عمومی امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: خدمات امور مالیاتی در زمینه نقل و انتقال قطعی و رهنی املاک مسکونی دارای پایان کار در این استان، به صورت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این مردم برای نقل و انتقال املاک مسکونی خود و پرداخت مالیاتی آن، باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه می کردند که این موضوع از اسفند سال ۹۸، به علت شیوع کرونا، تغییر رویه داد.

وی یادآور شد: از اسفند سال ۹۸ به منظور تسهیل فرآیند امور اداری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت یکپارچه به دفاتر اسناد رسمی منتقل شد.

محمدی اظهار داشت: طبق آخرین ابلاغیه دریافت شده از معاونت درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، بنا شد از این پس تمامی خدمات مربوط به نقل و انتقال املاک مسکونی به صورت الکترونیک و در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

مسئول روابط عمومی امور مالیاتی شهر و استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس این ابلاغیه از تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری این اقدام برای همیشه در دفاتر اسناد رسمی پایتخت و از ۱۵ تیر در همه شهرستان های این استان اجرا و خدمات امور مالیاتی به صورت الکترونیک ارائه خواهد شد.