تهران- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از رییس جمهوری خواست تا به توجه به تمام نشدن بازسازی مناطق زلزله زده، امهال وام های این مناطق تا ۲ سال دیگر تمدید شود.

«شهریار حیدری»روز یکشنبه در نطق میان دستور نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: من صدای مردمانی هستم که با رتبه اول بیکاری در کشور، عزت مند و امیدوار به توجه بیشتر مسئولان هستند؛ مردمانی که جنگ زدگانی مقاوم و پایمرد، زلزله زدگانی مصیبت زده اما صبور، مرزدارانی غیور و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: من نماینده شهر نخل های بی سر قصر شیرینم، که نقطه آغاز و پایان تهاجم دشمن بعثی به میهن اسلامی بود و بعد از جنگ تحمیلی جز ویرانه‌ای از شهر باقی نماند.

من نماینده دومین شهر مقاوم کشور، گیلانغرب سرافرازم، که با وجود رشادت های زیاد، اولین شهر مظلوم ایران است. من نماینده مشهد مظلومان فاتح سرپل ذهابم ، شهری خسته از جنگ و زخمی از زلزله ی ۷.۳ ریشتری آبان ماه ۹۶ که هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشت و با گذشت حدود سه سال، آثار زیان بار زلزله همچنان باقی و جاری است.

نماینده مردم قصرشیرین، ‌سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم خطاب به دیگر نماندگان مجلس گفت: همکاران محترم، انتظار مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران از مجلس یازدهم، کارایی و اثر بخشی  با رویکرد انقلابی و جهادی است. حوزه انتخابیه من با داشتن منابع آبی فراوان و زمین های مرغوب کشاورزی، جاذبه های توریستی منحصر به فرد، مرزهای فعال، منابع عظیم نفتی و معادن کم نظیر از جمله قیر طبیعی، با کمال تأسف رتبه اول بیکاری در کشور را دارد.

وی افزود: بدون تردید این معضل نتیجه بی مهری و کم توجهی دستگاه های اداری و اجرایی و توزیع ناعادلانه منابع و انباشت مشکلات بعد از جنگ تحمیلی تا کنون منطقه است.

این نماینده مجلس از وزیر نیرو خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و بهره برداری از سامانه گرمسیری و رودخانه‌های مرزی و اصلاح تخصیص آب و بازنگری در خطای استراتژیک انتقال آب از کنار اراضی حاصلخیز و مرغوب شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین و انتقال آن به شن زارهای جنوب کشور که مبین یک بی تدبیری و اشتباه فاحش مدیریتی است، اقدام کند.

وی خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: هواسان در سال ۹۶ توسط جناب عالی کلنگ زنی شد و اعلام کردید که سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید، آیا می دانید اکنون که الان سال ۹۹ است و  این پروژه کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؟

حیدری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ضروری است نسبت به تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل عملیات شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی منطقه و اصلاح اشکالات اجرایی این شبکه‌ها اقدام کنید تا زمینه بهره برداری هر چه سریع تر آنها فراهم شود. به شما و رییس بانک مرکزی بابت عملکرد غیرمسئولانه و بی تدبیری بانک کشاورزی در زمینه توزیع ناعادلانه منابع بانکی و تسهیلاتی در اختیار این بانک تذکر می دهم و در صورت ضرور تحقیق و تفحص به عمل خواهد آمد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به اصلاح،‌تعریض و روکشی آسفالت راه‌های مواصلاتی حوزه انتخابی اقدام کند و از وزیر بهداشت هم خواست تا کادر درمانی شبکه بهداشت و در بیمارستان‌های شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سر پل ذهاب را تکمیل و بیمارستان های این مناطق را تجهیز کند.

حیدری خطاب به وزیر امور خارجه با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه با کشور عراق جهت راه اندازی بازارچه مرزی تیله کوه در شهرستان سرپل ذهاب، خواستار پیگیر ی هر چه سریعتر برای راه اندازی این بازارچه شد.

وی ادامه داد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار دارم با توجه به اولویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه در زمینه تصویب طرح منطقه آزاد قصرشیرین که دارای فاکتورهای لازم است، اقدام کند.

این نماینده غرب کشور در پایان نطق خود گفت: از رییس جمهور محترم انتظار عاجل دارم، با توجه به عدم اتمام بازسازی مناطق زلزله زده دستورات شایسته را جهت تمدید امهال وام های این مناطق به مدت دو سال دیگر ابلاغ کنید.