مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سردشت گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، ۶ واحد متخلف به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان پلمب شد.

مهدی صالح‌زاده روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ادامه روند جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی متخلف که با زیر پا گذاشتن الزامات بهداشتی سلامت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازند، ۲ واحد متخلف توسط کارشناسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شناسایی و پلمب شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این چهار واحد متخلف دیگر نیز که به‌صورت غیرمجاز و شبانه فعالیت می‌کردند توسط کارشناسان این واحد شناسایی و با پلمب محل آنها از فعالیتشان جلوگیری شد.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سردشت اظهار داشت: تا زمان اطمینان از ایجاد شرایط مساعد برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، از فعالیت این واحدهای صنفی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: کلیه اصناف، صنایع، بانک‌ها و ادارات به‌صورت مداوم توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای هر روز مورد بازدید قرار گرفته و با تخلفات بهداشتی احتمالی مطابق قانون برخورد می‌شود.

صالح‌زاده با اشاره به احتمال افزایش تعداد بیماران مشکوک مبتلا به کرونا، از شهروندان درخواست کرد تا با ماندن در منزل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمینه قطع زنجیره این بیماری واگیر مشارکت جدی داشته باشند.

اتاق اصناف سردشت در قالب ۱۱ اتحادیه شامل قالیبافان و بافندگان، قهوه داران و اغذیه فروشان، فروشندگان لوازم خانگی، عکاسان و طلافروشان، قنادان و نانوایان، مصالح ساختمانی و جوشکاران، آرایشگران و خیاطان، مشاورین املاک و اتومیبل، فروشندگان کیف و کفش و پارچه، لوازم یدکی و خدمات فنی خودرو فعالیت می‌کنند.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشور عراق واقع شده است.