تهران- ایرنا- مدیرکل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ‌ دانشجویان متقاضی مقطع دکتری برای استفاده از خوابگاه‌ها ملزم به ارسال پرسشنامه ارزیابی سلامت و تعهدنامه رعایت ضوابط بهداشتی شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تهران، یوسف مقدس از ابلاغ دستورالعمل بهداشتی فعالیت‌ آموزشی و پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پیرو تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و افزایش میزان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۱۷ خرداد ماه در دانشگاه، لزوم تدارک و برنامه‌ریزی برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت بهداشت فردی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی گفت: این دستورالعمل علاوه بر ضوابط بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا مبتنی بر آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت، حاوی پرسشنامه ارزیابی سلامت دانشجویان و تعهدنامه رعایت ضوابط بهداشتی توسط دانشجویان متقاضی است.

مدیرکل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه رعایت بهداشت فردی نقش کلیدی و بسزایی در پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری دارد، در جلسات حوزه دانشجویی تصمیم گرفته شد که همزمان با از سرگیری مجدد فعالیت دانشگاه، نسبت به تشریح مفاد این تعهدنامه و تأکید بر نظارت و اجرای کامل آن در تمامی اماکن آموزشی و پژوهشی دانشگاه اقدام شود.

مقدس محورهای اصلی این تعهدنامه را حفظ فاصله فیزیکی، خودداری از حضور در اماکن پرجمعیت، استفاده از ماسک، مراجعه به مراکز درمانی در صورت بروز علائم سرماخوردگی و سایر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد:ارزیابی سلامت دانشجویان متقاضی خوابگاه به‌صورت الکترونیک در سامانه نگهداری می‌شود البته رعایت اجرای مفاد این تعهدنامه در واحدهای دانشگاه می‌تواند نقش تأثیرگذاری در پیشگیری از شیوع بیماری ایفا کند.