مهاباد- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب مهاباد گفت: آب پنج هزار مشترک روستایی این شهرستان که به مدت ۱۲ ساعت متوالی قطع شده بود با تلاش ماموران این شبکه برطرف و جریان آب دوباره برقرار شد.

کمال نالوسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعی ۱۲ ساعت آب به دلیل مشکلات به وجود آمده در یکی از پمپ‌های آب و نوسانات برق اتفاق افتاده که با همت ماموران اتفاقات آب در کمترین زمان ممکن برطرف شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون جریان آب در شبکه مناطق روستایی توابع بخش مرکزی این شهرستان دوباره به حالت عادی بازگشته و هم‌اکنون آب شرب وستاییان وصل شده است.

مدیر آب و فاضلاب مهاباد افزود: در هفته جاری همچنین طی ۲ روز نیز جریان آب روستاهای «دارلک» و «قزلقوپی» در همین منطقه که دچار افت فشار شده بود برطرف و هماکنون مشکلی در تامین آب شرب اهالی این ۲ روستا وجود ندارد.

نالوسی ضمن درخواست از شهروندان مبنی صرفه‌جویی در مصرف آب شرب به آنان توصیه کرد از شستن مواردی چون قالی، خودرو و معابر با آب شرب شهری خودداری کنند.

از مجموع ۱۹۲ روستای دارای سکنه مهاباد، ۱۶ هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند که مصرف سالانه آب آنان سه میلیون و ۹۵۷ هزار متر مکعب است.

بخش آب شرب شهری مهاباد هم دارای ۴۷ هزار مشترک آب و ۴۵ هزار مشترک فاضلاب است.