زاهدان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: ابلاغیه‌های مالیاتی در این استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 حامد حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ضمن تسهیل و تسریع در کار مردم، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی را به کارشناسان مالیاتی می دهد و پایگاه اطلاعاتی جامعی از مودیان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مودی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می تواند علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، آن را به صورت الکترونیکی ثبت کند.

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان افزود: در این طرح، دعوت به هیات حل اختلاف، ابلاغ رای هیات حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر می شود.

وی کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، تکریم مودیان مالیاتی از طریق تسهیل پیگیری امور مالیاتی و در نهایت افزایش رضایتمندی از خدمات سازمان امور مالیاتی را از دیگر اهداف طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی عنوان‌کرد.
حیدری افزود: مودیان مالیاتی باید با مراجعه به سامانه register.tax.gov.ir درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک خود را ثبت و تأیید کنند.

وی گفت: پس از فعال شدن این خدمات، تمامی اوراق مالیاتی به صورت خودکار در سامانه مالیاتی هر مؤدی بارگذاری می‌شود و پیامک آن به شماره همراه ثبت شده در سامانه برای مشاهده و دسترسی به این اوراق ارسال خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان  از مودیان خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا حدامکان از  سامانه‌های الکترونیکی پیش بینی شده برای انجام امور مالیاتی استفاده و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.