شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: پهنای باند اینترنت در استان با شیوع ویروس کرونا از ۴۰ به ۱۰۱ گیگابایت افزایش یافت.

مرتضی بلالی روز سه‌شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان افزود: این بستر برای ۱۷۳ هزار دانش‌آموز امکان برقراری ارتباط در شبکه شاد را فراهم کرد.

وی ادامه داد: هم اینک ۷۴۷ هزار مشترک اینترنت در استان وجود دارد که پوشش شهری در اولویت نخست و سپس پوشش جاده‌ای و روستایی در اولویت بعدی قرار دارد.

بلالی، با بیان اینکه مجوز ایجاد ۸۱ سایت BTS برای استان گرفته شده است، تصریح کرد: به سبب مشکلات اجتماعی و برخی مشکلات دولتی هنوز این سایت‌ها اجرا نشده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، برخی مشکلات اجتماعی و چالش‌های جانمایی را مانع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان دانست و گفت: اگر این چالش‌ها و مشکلات برطرف شود می‌توان بستر مناسبی برای توسعه زیرساخت‌ها در استان فراهم کرد.

بلالی، با بیان اینکه تششعات سایت‌های BTS برای سلامتی مردم ضرری ندارد، اظهار داشت: در پایش‌ها و اندازه‌گیری‌های سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات میزان تششعات این سایت‌ها اندازه‌گیری شد که میزان آن هیچ مشکلی برای سلامتی مردم ندارد.

وی با اشاره به نظارت‌های این اداره‌کل بر فعالیت اپراتورها، افزود: طبق تعهدات اپراتورها، چنانچه هر سایتی خاموش شود اپراتور مربوطه متحمل جریمه می‌شود اما تاکنون چنین تخلفی از سوی اپراتورها در استان شناسایی نشده و جریمه‌ای صادر نشده است.

به گزارش ایرنا، بیش از چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است.

برچسب‌ها