رشت _ایرنا_ دادستان شهرستان صومعه سرا گفت : در راستای کنترل قیمت ، گرانفروشی و برخورد با متخلفان بازرسی های سرزده از اصناف توسط گشت مشترک تداوم می یابد .

ابراهیم انصاری در بازدید سرزده از واحدهای صنفی شهر صومعه سرا به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : نظارت تیم‌های بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و برخورد با متخلفان در این شهرستان تشدید خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه تعدادی از کسبه در زمینه درج قیمت بر روی کالاها اقدام نکرده اند افزود: تا کنون گشت های مشترک و تذکراتی نیز داده شده که با هماهنگی بین تعزیرات حکومتی ، اداره صنعت معدن تجارت ، بازرسی ، اماکن نیروی انتظامی با آنها برخورد جدی خواهد شد. 
دادستان صومعه سرا با تاکید بر برخورد با گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی خارج از چارچوب قانونی تصریح کرد : همه ظرفیت‌های نظارتی خود را در روند کنترلی در بازار به‌کار خواهیم گرفت و با هرگونه تخلفی با قید فوریت برخورد خواهد شد.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت صومعه سرا گفت :طی گشت مشترک امروز، از ۱۰ واحد صنفی بصورت سرزده مورد بازرسی قرار گرفت .
محمد نیک صفت با اشاره به اینکه برای سه  فروشگاه زنجیره ای متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند افزود: یک واحد صنفی فروش لوازم خانگی پلمب و تعداد ۲ واحدصنفی لوازم خانگی نیز متخلف شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند.
وی در ادامه افزود: از یک واحد لوازم خانگی تعدادی کالای ظن به قاچاق کشف شد که دردست بررسی است .
نیک صفت همچنین از کشف و ضبط ۲۵ کیلوگرم گوشت فاسد از یک فروشگاه زنجیره ای این شهرستان خبر داد و گفت : گوشت کشف شده معدوم شد.

وی در ادامه افزود: یک واحد فروش لبنیات نیز به جرم گرانفروشی شیرخام با توجه به اعتراض مردم در فضای مجازی شناسایی و توسط بازرسی اداره صنعت معدن تجارت به تعزیرات معرفی شد.
وی به نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات اشاره و خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات اتاق اصناف و گزارش‌های مردمی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا، دادستان رییس تعزیرات ،رییس اداره صنعت معدن تجارت، رییس بازرسی این اداره ، رییس پلیس اطلاعات نیروی انتظامی و رئیس اتاق اصناف اعضای حاضر درگشت مشترک امروز از واحد های صنفی بودند .
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ و حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که در آن ۱۹ اتحادیه با حدود ۷هزار واحد صنفی وغیر صنفی مشغول فعالیت هستند.