بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: همزمان با سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وحید داعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۷ کیلومتر باند دوم فردا با حضور دکتر نوبخت در استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: یک هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این ۳۷ کیلومتر هزینه شده است که در محورهای طبس - اصفهان، خوسف - خور، بیرجند - زاهدان، بیرجند - قاین و طبس - یزد قرار دارند.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۸ کیلومتر باند دوم در پنج محور استان خراسان جنوبی همزمان با سفر فردا (پنجشنبه) «محمدباقر نوبخت» خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با مبلغ قرارداد سه هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در محورهای طبس - اصفهان، سربیشه - درح - میل ۷۸ ، بیرجند - نهبندان، نهبندان - زابل و  سه راهی راهداران - خوسف اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه طول کل راه‌های استان ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر است اضافه کرد: از این میزان  ۶۱۴ کیلومتر باند دوم، ۹۶۰ کیلومتر راه‌های اصلی،  چهار هزار و ۱۳۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۴۵۸ کیلومتر راه روستایی است.  

وی با اشاره به آخرین وضعیت باندهای دوم در استان گفت: طول باندهای دوم استان در پایان سال ۹۷ حدود ۴۹۰ کیلومتر بود که ۱۲۴ کیلومتر هم در سال ۹۸ اجرا شد.

داعی افزود: برنامه احداث باندهای دوم در سال جاری ۲۵۰ کیلومتر است که با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام می‌شود و به این ترتیب طول باندهای دوم به ۸۶۴ کیلومتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سرانه باندهای دوم در کشور ۲۰.۴ درصد است تصریح کرد: برای رسیدن به متوسط کشوری باید ۶۲۰ کیلومتر دیگر باند دوم در خراسان جنوبی احداث شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه (۲۲ خرداد) سومین بار در ۱۴ ماه گذشته به خراسان جنوبی سفر می‌کند.

این سفر با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند میان مدت توسعه استان در اسفند ۹۷ و در اولین سفر دکتر نوبخت تدوین و رونمایی شد و همچنین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و اقتصادی انجام می‌شود.

سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند ۹۷ و دی ماه ۹۸ آورده‌های فراوانی برای این استان مرزی به همراه داشت و از جمله سبب افزایش چند برابری اعتبارات حوزه زیرساختی شد.